Vilken helg!

Vilka underbara dagar med underbart vårväder och underbara vårkänslor!
Nu är den här och vi hälsar den så in i vassen välkommen. När man för första gången kan gå ut och pyssla i trädgården på rikigt. När barnen kutar omkring och njuter lika mycket. När detta underbara väder kommer så tänker jag bara att jag aldrig mera vill gå inomhus! Det tar liksom emot på kvällen när man faktiskt måste gå in och styra upp kvällsbestyren. Åh, som jag ÄLSKAR våren! Man ser ljuset och hoppet igen. Jag känner mig alldeles euroforisk, vilket passar bra en helg som denna!
Det har varit utevistelse på hög nivå. Ut på morgonen och in på kvällen. Vårtecken överallt.
Tackorna är tjocka och vi längtar efter lamm… Lökarna sticker upp här och var.Jag proveldade lite i diket också, men det var lite surt efter den föregångna kvällens hagelskur tyvärr.
I somras grävde jag upp en vasstuva när vi var hos vännen A på hennes sommarställe. Riktig vass från västkusten som planterades i zinkbalja med snäckor från stranden och lite lavendel. Det var så fint och jag vågade inte tro på överlevnad. Ändå lade jag granris över baljan i höstas och hoppades på under. Och minsann! Det kommer allt ett par gröna skott i det vissna nu! Lycka!
Jag har gått och rensat och fixat i två dagar. Krattat och plaockat skräp. Förberett mitt älskade land för vad som komma skall. Rensat under och i buskarna. Klippt ner rosor och alla lavendelplantor som finns i alla hör av trädgården. Nu är det bara växthuset som ska skuras också.
Det är så underbart när man blundar och luktar på svarta vinbärens knoppar…
Antagligen låter jag en smula hög just nu, men vårkänslorna är så starka! Och Torsten blev minsann trea hos svenska folket. Inte bara jag som älskar den kufen minsann!
Denna veckan kommer bli toppen utan dess like!

Idag kommer vännen Å och hennes dotter hit. Kaffe i solen och lek i trädgården till fårens lyckliga bräkande. Mmm…Underbar start på veckan!

Kommentera

