Fortfarande snö…

Hade höga förväntningar om att snön somkomigår, skulle vara borta idag.
Har lusläst väderleksrapporterna inför kommande veckor. Det ska enligt dem bli som kallast -4 grader någon enstaka natt. Resten ser hyfsat bra ut för mars månad.
Alltså vet jag att kan inom den närmsta veckan kommer fylla krukor med påskliljor,krokusar och penseér. Att de sedan antagligen fryser ihjäl så jag får köpa nya…Det vet jag också för så blir det varje år. Min längtan efter vår är återkommande alldeles för stark för att jag ska kunna vänta.
Men dock. Jag trodde snön skulle vara borta redan nu på morgonen. Förhoppningarna inför helgen är stora.

Även mellantjejen har drabbats såpass av förkylningen nu att hon får vara hemma idag. Synd bara att hon inte kan sova längre än till sex på morgonen. Skulle ge vad som helst för att hon någon gång skulle få ron att sova en lång natt. Verkar vara många som har influensa nu, för jag har försökt ringa och sjukanmäla henne en kvart nu. Bara upptaget.
Hög feber, besvärlig hosta och rinnande snuva. Nu är det bara stortjejen kvar…

Så, vad hittar man på en fredag som denna. När man är sjuk själv och har två till att ta hand om? Blir nog att städa tvättstugan eller nåt annat kul. Jag har en kartong som stått där inne i en vecka nu. Där i lägger vi undnan för undan ner vinterkläder som vi inte vill få användning av mer… Eftersom våren är så nära så ska det väl inte bli iskallt nåt mera nu eller? Vi plockar i alla fall bort de varmaste kängorna, Goose-jackorna och pälsmössorna. Känns så skönt när det lättar i farstun. När allt det klumpiga och stora försvinner. Nu är det dags att ge plats för sneakers, regnbyxor, vårjackor och gummistövlar!

Om några veckor väntas även en mindre resa till Ullared med vännerna A och Å. OH, som jag ser fram emot detta!! Både shopping och egentid i ett. Och med dessa tjejer kan det inte bli annat är toppen! Som jag behöver det just nu…

Nu ska jag gåut och sopa bort all snö från trappan och uteplatsen. Då är det nog torrt och fint där imorgon!
Fram med all positiv energi, och ta er en riktigt skön helg nu!!

Kommentera

