Och där kom det…

…det första så in i helsikes tråkiga bakslag!
Man vet att det kommer. Minst ett par stycken, och varje år samma sak. Men jag blir ju ändå så besviken!
Om det ändå kunde smyga sig på under en eftermiddag i alla fall. Så man slapp att vakna upp,titta ut genom fönstret och se en vintervit värld. Det blir ingen bra start på min dag även om jag är förberedd. Jag får åter pälsa på mig för att gå och hämta tidningen, hunden ylar och vill inget annat än kasta sig ut i kylan, katterna kommer skrikande i galopp och vill in till värmen…Hata är ett starkt ord, men inte fasen gillar jag vintern. Och inte känns det heller bra att titta ut på denna kallhet när man vet att pappa och mamma just nu solar för fullt…
Så, nu var det färdiggnällt på vädergudarna!

Idag får jag i vart fall jobba på att det ska bli en bra dag. Har veckan vart positiv hittills, så ska den banne mig bli så de dagar som är kvar med.
Ska fortsätta mitt vårpyntande. Hade tänkt plocka lite ris idag, men det väntar jag dock med ett par dagar. Jag gillar att ha lite vårris i krukor på trappan, lite i takkronan över köksbordet (låter knas…men det är faktiskt fint). Sen när påsken kommer så blir det lite fjädrar i fyra-fem dagar också. Längtar så efter penseérna med!!

Idag kommer hunden sitta och pipa vid dörren hela dagen. Han vill ut och busa i snön…Sen när jag släpper ut honom, så piper han UTANFÖR dörren,och vill att jag kommer ut och busar med honom. Det kan han tyvär glömma. Gjorde det när snön kom sist…Att vara stark mot hans lekfullhet är svårare vid halkigt underlag kan kan meddela. Då halkade jag och fick 55 kilo Mr Blues över mig. Känns sådär.
Han kommer få pipa.
Vill inte riktigt ta ut lilltjejen i detta vädret när hon mår sådär. Det får bli en kort utestund och snacka med fåren bara. Åh, hoppas så att det blir smått i fårhuset snart. Förra året sa ju alla emot mig när jag påstod att Elsa var tjock. Men det blev allt en liten där. Och nu har vi ju två tackor! Getrud kunde dessutom redan vart dräktig när vi skaffade henne…Spännande! Finns ju inget mysigare vårtecken än lamm!

Det är ju som sagt lite mycket just nu med mellantjej som mår sådär. Fick en fråga om hur pass öppen jag är här på bloggen om det. Så ja…
…jag är öppen. VI är öppna och det är ett familjärt beslut. Mellantjejen vill att alla ska veta. Hon är inte den som skyller ifrån sig, eller skyller på sin diagnos. MEN hon vet att det finns förståelse när andra vet. Men en dålig självkänsla, så vet hon att hon inte behöver må så dåligt när saker bara blir knas. Hon vet att andra förstår bakgrunden och att hon inte alltid kan rå för när saker går snett. Det är skönt för henne att andra vet helt enkelt.
Sen att jag väljer att inte lägga ut namn eller närbilder på våran familj är ju en helt annan sak. Visst finns det många där ute som frågat hur jag ser ut. Men det är ovidkommande i bloggens syfte. Jag bor på en liten ort…Och där gör inget att folk vet att det är jag som skriver detta. Orten är ju min vardag och där är jag inte den hemliga och dolda typen direkt. Jag får utlopp för min personlighet så det räcker om man ska uttrycka sig milt. Haha!

Sen jag skrivit mer om dotterns diagnos har jag fått uppleva en oerhörd respons från både människor jag känner väl, samt för mig helt okända människor. Det är skönt med andra som tar kontakt på olika sätt, och pratar om sitt eget. Det framkommer att många i närheten delar vår vardag. Jag har både fått telefonsamtal och mail, och det känns oerhört fint och uppskattande. Att kunna diskutera med andra oavsett närhet till dem. Underbart!
Tack för att ni vill dela med er till mig!

2 thoughts on “Och där kom det…

    • Tack för ditt pepp! Gott att få lite kred så här på förmiddagskvisten =) Ha en bra dag du med!

Kommentera

