Vilka dagar!

Minsann blev det en välfylld och händelserik helg på alla sätt! Och den fortsatte med måndagen med…

Fredagen fortsatte att vara alla tiders. Jag for runt och postade paket, lämnade in kläder på bytardagen och irrade runt. När jag var klar med alla ärenden så låg det plötsligt ett inslaget paket på köksbänken med mitt namn på. Ett nytt fodral till min lilla telefon från mannen. Vardagslyx med spontana presenter!
Det blev soffhäng med bara jag och mannen för en gångs skull, eftersom stortjejerna var på disco. Kom ett meddelande till mig på FB som dessutom blev toppen av dagen! En gullig berättelse där en annan förälder delade med sig något som rörde mitt ena barn. Vill tyvär inte dela hennes privatliv här, men det var en underbart söt historia för oss. Träffade denna mammam idag, och vi pratade om hur viktigt det är att dela med sig av just sådana saker. Det enda man pratar om är vilken unge som kastade snöbollen på den andra, och vilken som säger vad. Bara massa strunt hela tiden. Måste verkligen bli bättre på att dela med oss av de fina och roliga sakerna barnen gör.

Lördagen blev halvhektisk tyckte jag, men det var innan jag upplevt måndagen…
Men lördagen bjöd på ännu mera förkylningssymtom hos lilltjejen. Stackars liten. Hon ville mest sova hela tiden. Jag och stortjejen for för att fynda på klädbytardagen. Det blev en mindre flopp…Så mycket som jag inte tyckte platsade där. Trasigt och fläckigt med höga priser. Förstår mig inte riktigt på folk. Det ska vara helt och rent och billigt ju! Så resonerar jag, och det glädjande med besöket där var att se hur våra kläder hamnade i folks kassar!
När jag och stortjejen for dit på kvällen för att plocka ihop det icke-sålda, samt hämta förtjänsten så hittade vi knappt något som var vårt. På ett bord hade vi lagt 47 plagg, endast fyra var kvar!
Det blev en så stor summa, så jag trodde knappt det var sant. Men det lönar sig att sätta 5 eller 10 kronor rätt igenom…
Kvällen tillbringades framför mello såklart. Och lycka blev det, blandat med buande… Blandade känslor, och mycket dividerande såklart. Eftersom jag och vännen E ständigt finns ett knapptryck från varandra via Wordfeud, så har det blivit stora diskussioner de gångna lördagskvällarna. Så långa kommentarsstycken att vi kanske skulle göra dem till en bok. Hur intressant det skulle vara för andra vet jag förstås inte… Haha! Men det är skönt att kunna få medhåll av en likasinnad i alla fall!

Söndagen kom och lilltjejen var sjukare än sjukast. Resten av familjen for och bowlade med mannens släkt, men vi blev hemma. Hon sov bort mest hela dagen, med sina 4o grader. Ringde sjukvårdsupplysningen på kvällen faktiskt, vilket jag sällan utnyttjar. Men vi skulle såklart vänta och se…
Mannen kom hemhaltande från innebandyn på kvällen och hade trampat snett. ÅH, vad synd det var om honom!!!!

Måndag morgon blev det till att ringa vårdcentralen för en tid till lilltjejen, samt en för mannens fot som antagit en svullen form och blå nyans.
Satt sedan på vårdcentralen i en och en halv timma. Det togs en massa prover på tjejen som tursamt nog uteslöt RS-viruset som läkaren fört trodde på. Jag frågade till slut om en annan läkare kunde kolla också, och då visade sig mina inre spekulationer vara de rätta. Dubbelsidig öroninflammation.
Stressade på ut till bilen med lilltjej på armen och den stukade mannen stönade efter på kryckor.
Köra hem sjuklingar (Ja, mannen fick klara sig själv på kryckor med lilltjej. Han hade en del att betala igen där kan jag säga utan att gå in på det). Hämta mellantjej på skolan och sen tillbringa resten av dagen på BUP. Tester och samtal omvartannat. Vi har verkligen träffat de mest underbara människor man kan där! Både läkare och psykolog är verkligen toppen!
Kände mig riktigt lugn där en stund mitt i denna stressdag.
Men sen blev det dags att köra hem mellantjej, byta kläder och fara på barngympa. Kidsen fick busa av sig så gott det gick. Fick se två riktigt roliga saker som inte går att beskriva med ord. Tur i vart fall är att små barn är mjuka i kroppen. skulle jag gjort samma sak så skulle jag ligga med bruten kropp nu… Haha! De är för roliga!
Hämta stortjej hos kompis efter denna timma i gympasalen och fara hem. Ut och rasta hunden som förtillfället inte får springa lös. Han har nämligen efter fyra år förstått sig på sitt kön… Detta har resulterat i ett stort intresse för grannens pudelkennel. Jag vill inte se hur årets valpar ser ut…
När utfodring av fårskallarna var klar så kunde jag äntligen gå in och ta en dusch!
När jag sen kunde sjunka ner i soffan vid åttatiden så sjönk jag djuuuupt ner bland kuddarna.
Men jag summerar ändå dagarna som ett gäng glada dagar. Förutom mannens stönande och ojande så har det gått bra. Trots att jag såg tidningsrubriker i huvudet som skrek ”Mamma slog ihjäl pappan inför barnen med hans kryckor”, så lyckade jag behålla både mitt lugn och mitt organiserade kaos. Dessutom kan han gå utan kryckor idag, vilket förvånar honom själv…han hasar fram i mysbyxor och påminner lite om Ozzy i stilen. Cute!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

One thought on “Vilka dagar!

  1. Låter som ett härligt liv hehe, och det vet jag att du tycker oxå!! Hoppas lilltjejen mår bättre och mannen inser att män inte har ondare än kvinnor!! Kramar i massor…

Kommentera

