Vad kan man mer begära?

Sitter här och har just paketerat alla plaggen som såldes på nätauktioner i går kväll. En rejäl slant blev det på konton. Solen skiner och trots de oputsade fönstren så bli jag så glad. På radion ringde just en kille in och önskade Van Halens underbara gamla ”Jump”. Och DÅ bli man bara tusen gånger gladare! En sån lysande låt att starta helgen med!
Har även burit ut alla kassar till bilen. Kassar fyllda med ännu mera kläder som jag hoppas ska minska i antalet under morgondagens klädbytardag. En av de få klädbytardagarna där man kan lämna in hur mycket som helst! Dessutom tar de bara en anmälningsavgift, och inga procent alls på det som man eventuellt säljer. Toppenbra!
Hoppas verkligen att jag blir av med mycket där… Är anmäld på en bytardag till om några veckor, men där får man bara ha 60 plagg.
Ikväll bli det inlämning, och imorgon tar jag en sväng och kollar om jag även kan fynda något.

Vädret har ju verkligen varit hur vårigt som helst denna veckan.
Efter en långpromenad i tisdags så var jag så sugen på trädgårdsarbete så jag höll på att bli tokig!
När jag lagt lilltjejen för middagsvilan, så var jag tvungen att gå ut igen. Helst vill jag börja röja i rabatterna NU! Men då fryser väl de stackars knopparna ihjäl när det väntade bakslaget kommer. Jag tog i alla fall en skottkärra och gick runt en vända. Tog bort lite döda grenar i träden, plockade lite på gräsmattan. Satte mig för att rensa en rabattkant, men det gick inte alls. Fingrarna blev iskalla då det trots allt var tjäle kvar i jorden. Det är bara att vänta några veckor. Vänta och skissa på årets projekt.

Denna dagen kommer fortsätta med en långpromenad på förmiddagen.Sen blir det storstädning, för den struntade jag i igår. Lite senare blir det inlämning till bytardagen, posta paket som är klara för det och kanske hinna sy nya gardiner till scoutstugan med.

Det blir en toppenhelg som jag startar nu direkt.
Hoppas eran blir lika bra!

Vårkramar till er alla!
En extra till vännen Å som snart fyller år, och en extra till min bästaste E bara för att.

Kommentera

