God morgon Fredag!

Då var det åter dags för en helg med tusen saker planerade. Fattar inte varför det ska bli så här hela tiden. Varför kan inte saker vara utspridda över hela veckan?  Måste allt koncentreras till två-tre dagar?
Jaja, det är väl synd att gå sysslolös antar jag.
Igår var jag iväg på klädparty. Trodde inte jag skulle hitta något, men jag misstog mig visst. Det blev allt några plagg till lilltjejen och något till mellantjejen också.
Det var skönt att komma hemifrån några timmar och slappa hos någon annan. God mat  och trevligt sällskap är ju inte fel en torsdagskväll sådär!
När vi åkte hem, jag och vännen Å, så hoppade jag in på en bensinstation. Skulle lösa in en lott med vinst. Velade lite om jag skulle ta pengarna eller två nya, och på något sätt blev det rörigt för kassörskan. Hon gav mig BÅDE pengar och två nya lotter. Jag joggade ut till bilen och sa till Å med bästa hollywoodrösten ” Kör. Kör fort som faan.” Hon undrade om jag snott något. Haha! Det hela blev roligare då hon några minuter senare undrade varför hon fick Ronny & Ragges gamla dänga ”Köra fort som faan” i huvet.
Det var dessutom femtio kronor i vinst på ena lotten.
Ja, det blev en bra kväll på alla sätt.
Äntligen är det bokat date med bästa E igen också! Bara att ha ett datum gör mig fullt välmående i kropp och själ. Toppen♥
Idag blir det BVC-besök med lillfisen. Ska bli så kul att se längd och vikt. Det är inte gjort sedan hon var ett!! Spännande att se hur många kilo den lilla kroppen väger…
Sen kommer mellantjejens kompis och sover över, och stortjejen ska iväg till sin kompis och slagga där inatt.
Bara en helg kvar av sportlovet, så det är väl bäst att hinna med tusen saker innan vardagen är igång igen.
Längtar så till våren nu… På köksbordet ligger ritningar över trädgården utspridda tillsammans med böcker och listor med växter som ska planteras. Visserligen är det fullt upp med byggen och så vidare, men jag hoppas att mannen hinner med att göra markarbetet till min mini-uteplats som jag planerat att göra i ena hörnet av trädgården. Storslagna planer som varje vår-vinter.
Hoppas ni får en trevlig helg mina vänner! 
Kommentera

