Home Sweet Home

Då var Thailand avklarat för denna gången.
Vi har vart hemma ett dygn och ska ta tag i verkligheten igen. Kidsen ska till skolan idag och jag ska fortsätta med tvätten som aldrig tycks ta slut…
Till råga på allt så har vi haft möss i vår kåk när vi var borta. De har tydligen lånat våra sängar… Blä!
Och att komma hem med tusen kilo tvätt, som då ska fyllas på med sängkläder för fem personer…Nja, det är väl sådär. Ibland önskar jag att jag inte var så principfast med denna vägran för torktumlare.Under gårdagen hade jag nära på tagit emot en sådan om jag blivit erbjuden.
Nu får katterna sova inne några nätter så det blir ordning igen. Vi har för tusan inte haft en enda liten sopskåpsmus på fem år! Men när katten är borta…minsann.
Så idag bli det alltså storstädning. Det ska skuras och dammas. Fattar inte hur mycket det kan damma i ett tomt hus under två veckor. Måste även handla tyg till nya köksgardiner, skor tilllilltjejen som växt ur sina vinterdojjor, och orkideejord till ett nytt fint skott som jag köpte i Thailand! Spännande!
En milslång berättelse om semestern kommer inom kort. Så fort jag landat även mentalt.
 
 
 
Kommentera

