Visste jag inte bättre…

…så skulle jag tro att jag var gravid.
Känner mig helt konstigt illamående och allmänt morgonotäck.
Är fortfarande helt mätt efter söndagens julbord. Konstigt att man aldrig lär sig liksom! Man borde ju vid min ålder veta att det sätter sina spå att dra i sig en herrans massa lax, patéer och annat fett inte gör magen helt angenäm…
I synnerhet när det inte riktigt är den kost man är van att käka på dagarna.
Igår kväll var jag dessutom på julfest med ett gäng härliga MK-tjejer, och där fylldes dess på med ytterligare goda ostar, choklad och kex.
Men, men. Det hör ju till. Varje år vid denna tiden så ska man ju trycka i sig alla dessa godsaker. Sen sitter man där med svullen mage och halsbränna som håller sig kvar tills det är dags för påskmaten att dukas fram.
Idag är det tisdag då.
Det kommer bli lite fix och trix, och hopp om att kunna beta av to-do-listan ytterligare.
Igår blev det jakt på en julklapp som vi helt plötsligt kom på att vi skulle ge till kidsen. Det var i panik jag tog lilltjejen under armen och kastade mig in i julkaoset. Trots att hemsidor och annat tydde på att denna produkten var slut överallt, så hittade jag den redan i andra butiken. Toppenfint det!
Så nu är jag klar…igen.
Idag mååste jag försöka uppsöka en läkare.
Att vara öronbarn vid vuxen ålder är inget vidare alls, och jag vänjer mig aldrig vid den outhärdliga värken som bara ett öra kan ta fram.
Jag måste verkligen få något emot det! Och jag fattar inte varför det ska bli öronvärk av olika slag varje år kring jul. VAD är det för speciellt som mina öron inte tål?
Nu ska listan påbörjas…
-Ringa vårdcentralen
-Slå in paket till mannens anställda
-Fixa julblommor till fröknar
-Stryka en hög tvätt
-Posta paket
+ ett gäng andra saker
Men först kaffe och dagstidningen!
Kommentera

