Laddar…

Inför ett samtal som snart ska ske.
Ett samtal där knasmamman kommer låta arg, och antagligen en smula otrevlig.
Ett samtal till ett företag som tillhandahåller tidsskrifter med tillhörande prenumerationer.
Ärende: För många år sedan, ca 10, prenumererade jag på en tidning. Inget konstigt med det! Men efter avslutad prenumeration så har tidningen dykt upp igen i min låda. Med tillhörande faktura såklart. Ibland har jag betalat, och tänkt att vad fasen…Jag tar väl detta nummer då! Andra gånger har jag bara skickat tillbaka den, och inget konstigt med det heller.
I våras tröttnade jag och ringde till företaget. Jag bad dem att sluta skicka tidningar till mig. Bad dem att ta bort mig ur systemet, så jag slapp skicka tillbaka tidningar och trassla hela tiden.
En vänlig människa meddelade att jodå, nu var jag borttagen. Skulle jag mot förmodan få en tidning inom en snar framtid, så kunde jag bara behålla tidningen utan att betala fakturan på 50-60 kronor som medföljde.
Tidningen kom sedan efter några dagar…Jag gjorde som jag blivit tillsagd.
Och så…igår. En saftig påminnelse i min brevlåda, om ytterligare en tidning som skulle kommit till mig för en månad sedan! Vilket inte hänt…
Så nu- Nu är jag en upprörd gammal dam, som kommer ringa och beklaga mig.
Klockan är åtta precis nu…NU öppnar de och jag ska ringa!
 
Kommentera

