Försvunnen?

Nä, jag har inte försvunnit.
Jag är bara tillfälligt inne i någon märklig sinnesstämning där en väldans massa betänkligheter pågår i mitt redan överfulla huvud.
Det händer så mycket omkring mig just nu, att varje dag blir till en utmaning för alla tankar och känslor som ska sorteras.
Jag är en människa som tar åt mig av mycket.
Jag är otroligt känslig för även andra människors sorg. Jag är en obotlig tänkare, en sådan som rätt som det är försvinner in i dimman. Jobbar hårt för att vardagen ska funka trots mina funderingar.
Det händer så mycket just nu.
Människor omkring mig som har det tufft. Som väntar på besked.
Sorgliga händelser i samhället, där familjer splittras och man undrar hur mycket elände en människa kan orka med.
Egna problem som är tuffa av olika grad, men verkar obetydliga i andras ögon.
För många tankar att sortera helt enkelt, och bloggen är inte rätt ställe att göra det på.
Den senaste tiden har såklart bjudit på lycka med!
Vi har haft kalas så det står härliga till, då mellantjejen blivit en fullbordad sjuåring!
Stora tjejen…
Det har kalasats med släkt och ett härligt kompisgäng. Tårtor har ätits och ljus har blåsits ut. Huset fullt med glada människor.
Det har även julstökats i form av lussekattsbak var och varannan dag. Tomtens säck i min garderob har fyllts på och planeringslistor bockas av i sin ordning.
I morgon är det även dags för kidsens andra dos av vaccination inför semestern. Då ska även jag och mannen vår första dos, och lilltjejen ska få 1 1/2 årsspruta med tillhörande läkarbesök. Intressant.
Den första snön har även fallit till barnens stora lycka.Tyvärr försvinner den säkert redan idag´till lika stor sorg.
Vardagen knallar alltså på som vanligt, trots stora och små bekymmer.
Samma som i andra familjer, för jag påstår inte att denna är något undantag.
Men just nu får ni ta mig för den jag är. Det bli ju till det bästa snart igen. Som alltid.
 
Ta hand om varandra
 
Kommentera

