Snart kommer bildbevisen!

Ni som känner till mig och mina traditioner kan ju räkna ut vad jag sysslat med det senaste… Detta projekt som Ã¥terkommer varje Ã¥r innan advent, och tar olika lÃ¥ng tid beroende pÃ¥ barnens Ã¥ldrar.
Snackar så klart om the BIG pepparkakslandskap!
Och barnens Ã¥ldrar ja… visste redan innan vi startade veckan att detta Ã¥ret skulle bli ett av det svÃ¥raste. Att ha en ettÃ¥ring är det svÃ¥raste med detta projekt.
Då kan man inte sätta dem på en endaste uppgift alls. Det enda man kan göra är att passa på att pyssla när de sover. Och så har det fått bli. Detta betyder att vi inte är riiiiktigt färdiga än.
Och dessutom hade vi glömt att skaffa en detalj till det hela, så jag måste fara till stan imorgon och leta efter en sådan.
Och imorgon är det vardagvilket betyder att storbarnen är i skolan när lilltjejen sover, och eftersom det dessutom är måndag så har jag barngympa och Mary Kay på kvällen.
Det hela får alltså väntas till tisdagkväll för att färdigställas.
Men DÅ kommer bilder!
Vill bara förvarna att det på grund av tid och ettåring inte blir allt för spektakulärt detta år. Lite lagom bara!
Annars då?
Veckan som gått har det förutom bakande, pysslats med lite annat jox. Fixat inför advent och så som de flesta andra i landet.
Ikväll trotsade jag stormen och gav mig av neråt byn för att fylla på snusförrådet. Och eftersom det är första advent i dag så har ju då de flesta trädgårdar börjat lysas upp med diverse blink och ljus.
Jag skulle kunna skriva en hel roman om vad jag tycker om dessa färgranna slingor som folk kastar upp i sina träd och buskar. Det blinkar i regnbÃ¥gens alla färger ända upp i flaggstÃ¥ngsknopparna…
Men… Jag är inte konflikträdd. Jag känner bara att jag inte vill stöta mig med folk sÃ¥här kring jul.
Och beträffande detta med julbelysning i trädgårdar så är jag likadan som förövrigt i mitt tänk. Gammaldags, trist och traditionell.
Förra helgen var ju E här med sina tjejer. Såklart en underbar dag där det näst intill rådde syrebrist här i ranchens kök på grund av allt pratande.
Skönt att ventilera sina tankar om Laleh, den nya boken om Guns,trotsiga ungar och annat med någon som bara fullkomligt håller med. Så grymt skönt att det finns en person i världen som man alltid får medhåll av!
Efter en dag fylld med tyckande och tänkande, lämnades vi på rachen med leende på läpparna och ett par nya gummistövlar i farstun. Jag älskar dessa toppendagar med E och hennes kids och man längtar genast efter nästa tillfälle!
Nu är det söndagkväll igen. Alla barn är nybadade/nyduschade, öron är topsade och naglar är klippta.
Julgodis puttrar på spisen och frysen är fylld med lussekatter.
Antagligen blir veckan lika fartfylld som vanligt.
Kalas ska förberedas, kändisfest ska ordnas ,julkort ska göras klart och vissa listor kan helt bockas av…
Hoppas bara att stormen lugnar sig med sÃ¥ man vÃ¥gar gÃ¥ ut lite ocksÃ¥. NÃ¥gra träd har lagt sig över vägar och staket  här ute pÃ¥ landet. Inget vidare med säkerheten när naturen rockar loss…
Kommentera

