Otroligt!

Sågmaskiner, spikpistoler och dånande kompressor… Trots att detta sker med start klockan sju på samma gavel som vårt sovrum så sover lilltjejen lungt vidare varje dag. Inga problem heller då hon ska sova middag i samma slags ljud.
Tänk om man själv kunde sova så  djupt… Vore ju ganska skönt!
Att hon sedan kan vakna av minsta lilla ljud som att man öppnar dörren till sovrummet är ju en annan femma…
Både dimma och frost ligger tät över ranchen idag.
För en timma sedan när alla fortfarande var hemma och fixade sig så blev hunden lite oväntat en aning upprörd. Började skälla och ojja sig i farstun.
Mannen blev tjurig och sa åt Mr Blues att hålla tyst, men det hjälpte inte. Jag tittar då till och får se en ANNAN hund stå och titta in genom ytterdörrens fönster!
I nästa sekund kommer en människa smygande över gården och de båda försvinner lika snabbt som de dök upp. Eh…Jaha!
Kan meddela att vi igår förvisade en familjemedlem och istället fick en annan!
Det var vårt lamm Alice som var stor nog att flytta hemifrån…Detta för att hennes far baggen inte ska få till inavel som kan bli dumt.
Hon fick flytta till gården där hennes föräldrar kommer ifrån, och såklart leva lyckligt i alla sina dagar! Detta är den officiella och mest barnvänliga versionen som vi gav i alla fall. Sanningen är att hon endast stannar där någon natt eller så, innan hon skickas iväg för att…ja, ni förstår.
Det var en fruktansvärt svår sak att dela mor och dotter. Mina ögon tårades när jag höll i mamma Elsa då mannen tog bort Alice för att köra iväg henne.
Elsa gick sedan och bräkte utan uppehåll så det ekade i skogen. Stackars…
Men efter en stund kom istället en till tacka hit!
Baggen Sixten var mycket intresserad och kunde inte få nog av sitt nosande på denna nya kvinna han fick i sin hage. Haha!
Så nu har vi välkomnat Getrud till ranchen!
Må dessa djur föröka sig så mina vänner kan komma hit och mysa med små söta lamm lagom till påsk eller så!
Idag bli det en utflykt till en lampaffär. Min starka lampa som jag använder när jag scrappar gick sönder igår, vilket gav mig lite abstinens då jag inte kunde pyssla som vanligt igår kväll.
Och givetvis så var det en mycket ovanlig liten lampa, som inte säljs vart som helst. Måste skaffa en så snabbt som möjligt!
Just nu är det ju en hel del beställningar i form av julkort och julklappsetiketter. Och så ska ju givetvis mina privata göras också!
Hoppas även att jag får lite beställt material på posten idag…
Ska försöka hinna med en visit hos farmor idag med för att hjälpa henne med diverse prylar.
Nu ska jag dra iväg ett Grattis-sms, och sen är det dags för andra koppen kaffe denna dag!
Kommentera

