Inte en enda plastpåse…

…köpte jag fast det stora varuhuset är så känd för dem!
Men annat bra blev det. Lite julklappar, en massa kläder till mellantjejen, filmer, skivor, mycket scrap-prylar och så andra bra-att-ha-saker. Köpte dessutom nya bestick också! Sprang på exakt de som jag velat ha, från mitt favoritmärke Fiskars (vad annat trodde ni om en trädgårdstomte som jag…?)
En bra dag var det. Och även en sväng på Helly Hansens outlet hanns med, där jag blev en fiberfleecejacka rikare!
När jag kom hem på eftermiddagen så var det dags för Helloweenfirande! Jag vet…lite sent…
Men vi brukar alltid skära pumpor, käka gott och mysa med svågern och hans son. Och detta året fick vi under omständigheter skjuta på detta. Men barnen var nöjda trots fel datum! Mellantjejen var till och med utklädd.
Känns kanske lite fel att ha dessa pumpagubbar stående i trädgården nu, men jag får stå ut några dagar ändå.
När vi alla vaknat till liv i går morse, gästerna med då de sov över här, så konstaterades det olika former av feber, halsont och snuva hos en del av familjen.
Jag vill inte ha en sjuk familj nu igen där allt avlöser varandra och alla smittar runt, så jag tog beslutet att vi skulle tillbringa dagen utomhus där bacillerna inte studsar mellan väggarna utan istället far ut i rymden.
Så sagt och gjort. Efter frukost och fars-dag-firande så klädde alla på sig varma kläder och begav sig ut på ranchen.
Resultatet blev en mycket fin ranch!
Vi städade över allt och fixade till en stooor brasa där skräpet förintades. Jag som är fruktansvärt klen i min redan bräckliga kropp när jag får feber, fick anstränga mig för att ta det lugnt…
Det kördes traktorer och andra maskiner, lektes i dungen, byttes däck,  flyttades husvagnar och bilar, rensades i uthus och andra bra saker.
Efter den gigantiska brasas syns fortfarande spår då det ryker ute på gärdet ser jag…
Jag har fortfarande feber idag, men det känns bra ändå.
Idag blir det en slödag med lillfisen. Endast en kortpromenad orkar jag med känns det som. Lite honungsvatten med eukalyptys och ett par alvedon först, sen tar vi resten av dagen i den takt vi orkar. Ska ju orka med barngympan ikväll med! Och där kan det gå livat till…
Nu ser jag fram emot en bra vecka!
En vecka som dessutom kommer avslutas med underbart besök i form av Världens Bästa E!
Kommentera

