Prosit!

Precis som i de flesta kojor och slott runt om i landet avlöser förkylningarna varandra här på ranchen.
Jag var ju som sagt apförkyld förra veckan, och lillskruttan likaså. Nu är det stortjejen som är värsta nysaren,men mellantjejen och Mannen ligger inte långt efter. Hoppas Mannen står ut och jobbar  i alla fall…Att ta hand om sjuka barn är en sak. Sjuka män är en helt annan.
Inte mycket nytt att tala om har jag.
Helgen var lugn så in i vassen. Mellantjejen som hos kompis i fredags och kom hem med helt nya upplevelser och total lycka. Kanske har vi äntligen hittat HENNES grej. Vi får se hur detta utvecklar sig, så återkommer jag i denna fråga.
Annars har vi gjort minsta möjliga. Bara tagit det piano. Slappat och Traderat.
Mannen har snickrat på utbygget och jag har karvat lite i träden för att ge dem en bra nystart till våren.
Fågelmat har hängts ut och småfåglarna har flyttat hit.
Vännen Å och hennes karl var här och hämtade gamla dörren igår. Alltid gött att bli av med något och glädja någon annan.
Just nu sitter jag med jullistorna. Snart ska det fixas med julklappar, julbord ska bokas, adventsstakar ska kollas (vilket man alltid gör försent´och både stakar och ljus är lögn i helvete att hitta i butikerna…).
Det drar ihop sig och plötsligt sitter man där. Proppmätt framför Kalle Anka och väntar på tomtens knackningar på dörren.
Nu hör jag att första sjuka barnet vaknat där uppe… Dags att värma mjölk med honung!
Kommentera

