Risk för gnäll…

Alltså… Finns det någe mer irriterande än att vara så här dunderförkyld eller?
Näsan rinner konstant! Och komer det en nysning, ja då får man räkna med att det följern en si så där 6-7 till. Detta med ett par sekunder emellan så ögonen hinner tåras lite till, och sen när attacken är över så känner man sig alldeles vimmelkantig och borta.
Ögon som rinner, näsa som rinner och dessutom är jag kissnödig HELA TIDEN. Hur mycket vätska kan kroppen förlora utan att bli helt uttorkad? Jag börjar befara mitt hälsotillstånd…
Att sedan lilltjejen är lika sjuk med. Ja, det är ju ingen höjdare för någon av oss. En mamma som inte riktigt orkar köra 100%, och en lilltjej som VILL köra 100% ändå.
Ingen bra kombo det där.
Några av mannens anställda kikade in förut för att ta sig en kopp kaffe, och de backade först tillbaka då de trodde att jag grät…
Det kvittar om man duschar och sminkar om sig två gånger om dagen. Man känner sig inget vidare fräsch ändå.
Hoppas det snart är över. Så att jag äntligen kan packa in alvedonet i skåpet och skyffla ihop högarna med snorpapper som man får plöja sig igenom mart man än går.
Får ta lite nätshopping och pigga upp mig en smula tror jag.
 
2 thoughts on “Risk för gnäll…

  1. Men det är väl helt otroligt att vi lyckas bli sjuka samtidigt eller?? Vi har ju inte ens träffats! Ät lite vitlök, är säker på att det hjälper! Kram

    • Ja,det är väl märkligt! Vitlök..hm. FÃ¥r väl be mannen fixa lite vitlökssoppa eller nÃ¥t dÃ¥…

Kommentera

