Feber, tänder och gråt…

Sicken natt på ranchen!
Eländet började egentligen i går eftermiddag, då förkylningen kom över mig som en käftsmäll. Det bara small till så blev jag febrig, snuvig och allt därtill. Fick ringa och sms:a runt en stund och ställa in barngympan. Så tråkigt att behöva göra det, men man pallarju inte riktigt när man är så risig.
Jag svettades och frös om vartannat hela kvällen. Början på förkylning ärju verkligen så olidlig, med all denna rinnsnuva som gör en helt tokig!
Jag intog sovrummet tidigt. Och när jag kom in där så märkte jag att det visst var läge att byta blöja på lilltjejen. Åh, hemskt att behöva väcka henne! Men efterlite välling så tänkte jag att dettagår ju vägen ändå.
Sen somnade jag och sov en och en halv timma innan lilltjejen började krångla… Mannen skulle på sitt smidiga sätt försöka ge henne välling och få henne att somna om till slut. Men ibland undrar man varför karlar inte kan vara ett uns SMIDIGA!
Det trasslades runt med tjejen, letades efter ny kudde (hon dreglar så in i vassen på grund av dessa fem-sex tänder som envisas med att komma samtidigt), tappades bort nappen och jag vet inte allt. Jag bara låg och feberfrossade och tänkte att ”nä, jag ska inte lägga mig i…”
Sen följde ett par jobbiga timmar. Den lilla stackaren låg och gnagde som en tok på napp, kudde, täcke och vad hon kom åt. När jag gav henne febernedsättande och lite vatten vid två- tiden så lugnade hon ner sig. Låg mest och gnällde i sömnen till klockan passerat tre.
Med tankte på att hon brukar sova till 09:30, så funderar jag lite på när hon ska vakna efter denna tuffa natten.
Åh, vad man vill ta bort värken från dem!! Måste vara vidrigt att ha så ont och knappt veta vad som händer!
Att hon antagligen blivit smittad av min råförkylning gör väl inte saken bättre heller. Stackars liten…
Hade tänkt mig en liten shoppingtur idag, men den ställer jag in utan att ens bli besviken. Idag blir det endast mys inomhus. Det kommer serveras näsdroppar, alvedon och glass!
 
Kommentera

