Vilken helg!

Toppenbra på alla sätt!
Fredagens tjejmiddag var undebart rolig och trevlig!
Att de sedan gav mig det jag önskade mig, var ju sjuukt snällt med! Bild på den vackra statyn kommer senare… Jag kan i alla fall inte slita ögonen från den just nu. Men är man besatt av skor, så kan man inte begära annat. Den är sååå fin!
Kvällen var förövrigt så bra den kunde bli, med alla dessa toppengoa tjejer.
Gårdagens shopping i Gällstad var verkligen en utomordentlig idé!
Som det shoppades…Termokläder i flera exemplar, mössor, vantar, tunikor, underkläder, skogshuggarjackor och annat bra till stora tjejerna, fleecefodrat regnställ, vantar och en hög jättefina kläder till lilla tejejen. Mannen handlade en mängd fina kläder till sig. När vi betalade insåg jag att som vanligt var det endast några trosor till mig själv…Men man blir ju så fixerad på avdelningen för barnkläder, så jag glömmer alltid bort mig själv. Haha! Samma sak alltid.
Men efter tio kassar i den största butiken, så blev det skoaffären för min skull…Och där minsann hittade jag två par nya älsklingar!
W SKULD 2
RIEKER
Så underbara så jag kan inte bestämma vilka jag ska bo i mest…
Lilltjejen var förövrigt hos mormor och morfar under dagen. Där fick hon lite egent kvalitetstid med dem. Och på detta sätt fick storbarnen en härlig dag med oss, utan en liten som tar den mesta platsen och uppmärksamheten. Detta var ju toppenbra med!
Lördagen var även den en underbar dag. Arbetsdagen utmeb vägen var snabbt avklarad. Efter det for jag och stortjejen  till scoutskogen med allt vad det innebar. Hinderbanor och pinnbröd. Sådana riktiga scoutgrejer ni vet… Eftersom min kropp är sådär lagom upprorisk just nu så blev det mest stillasittande för mig där.
När vi kom hem igen så tog jag ändå tag i det jag kunde i trädgården. Tömde lite blomkrukor och fixade light-arbetet.
Lillerbror med familj kom och fikade på eftermiddagen. Jättekul att träffas såklart! Och så hoppas vi nu att deras lillkille gav en rejäl smitta med vattkoppor till lilltjejen… Det lektes och utbyttes även en liten puss, så jag hoppas det gick vägen.
Det är ju faktiskt så, att jag verkligen vill att hon får det nu. Det vore inte alls bra om det kommer runt jul, då våran utlandsresa ligger i riskzonen.
Igår gick mina nätauktioner ut, och det gick över förväntan bra. Såg mörkt ut ett tag, men några av plaggen höjdes fint de sista minuterna.
Så idag blir det till att posta en del paket. En del människor är ju rediga och betalar direkt, och det är ju så skönt att posta iväg de där paketen och avsluta alltsammans.
Min kropp var tydligen inte nöjd med helgen alls, för natten har vart jävlig. Min höft verkar ha krackelerat igen, så sömn var en bristvara…Hoppas att det är snart övergående med hjälp av lite bälte och värktabletter. Mina kryckor som alltjämt befinner sig i garderoben vill jag slippa att ta fram.
Idag blir det en sväng till tygaffären i grannhålan.
Jag hjälper en vän att sy hennes gardiner,men tyvär tog tråden slut när det var bara lite kvar. Så det blir till att skaffa lite till. Ska passa på att fylla på trådförrådet i övrigt med.
Ha en bra vecka allihopa, för det tänker jag försöka ha! 
 
 
Kommentera

