God morgon!

Sitter och spanar ut över öppna, frosttäckta och gryningssoliga landskap.
Kan aldrig få nog av att se allt det vackra omkring mig! Jag älskar min ranch så in i bängen mycket! Här vill jag verkligen bo tills mina sista andetag, och låt dem bli många, många, många.
Spanar även fram mot en fullspäckad helg!
Idag kommer jag fixa och trixa inför kvällen. Bästa tjejgänget kommer hit och intar min lya. Det vankas middag såklart, och denna gången ska jag laga den helt själv! Eftersom mannen i familjen även är kocken i familjen, så brukar han förbereda det mesta så jag endast behöver lyfta plåtar ur ugnen när den förinställda timern piper… Ja, jag vet!
Men ikväll hinner inte kocken detta, så hela spektaklet faller på mig. Och jag lovar, jag ska inte bjuda på fiskbullar med makaroner.
Det blir istället, lite otippat, något som jag aldrig gjort förut. Men det verkar som jag ska klara av det. Tack för recept på internet. Man kan hitta saker som till och med jag kan fixa.
Men jorå, tjejmiddag blir det ikväll!
Resten av helgen kommer bjuda på arbetsdag med vägsamfälligheten. Bor man som vi, så får man fixa allt som rör vägen själva och nu är det dags att sätta ned alla snöstakar. Huh, detta är ett riktigt tecken på att det snart är dags för vinter.
Efter denna aktivitet i morgon bitti, så är det dags för scouting. Surt att vi blir tvugna att missa vännen A:s kalas för hennes goa 2-åring…Men tyvär kan man ju inte klona sig.
Sen ska lökarna ner också. Har beställt ett gäng nya spännande sorter! Ska bli så trevligt till våren när de tittar upp. Jag behöver under morgondagen även vintertäcka lite växter i trädgården som är kvar. Och nattens frost tog kål på luktärterna, så jag får inse deras öde och gräva upp dem nu. De har vart så fina fortfarande så jag har inte velat.
Och så kommer det antagligen bli lite välbehövlig shopping i helgen med. Och så kommer bror med familj hit på lite fika imorgon med! DET ser vi fram emot!
Känns som det kommer bli en grym helg på alla sätt!
Nu är det dags att ta tag i dagen. Dukar ska strykas, tvätt ska sorteras och to-do-listor ska bockas av.
Hoppas ni får en underbar helg alla sköna människor där ute!
 
Kommentera

