Dagen efter…

Så känns allt som vanligt igen. Ingen ångest, ingen panik. Nu kan jag andas i elva månader igen!
Det är märkligt, men jag bryter verkligen samman inför min födelsedag. Sjukt.
Dagen gick trots allt ganska bra. Att tillbringa den mestadels med en liten sötbit som inte påminde mig om den var fint. Och sen när storbarnen kom hem, så var det lungt då med. Bara lite extra teckningar som målades till mig. Sen kom mamma en sväng med en tavla att sätta i fårhuset. Ett familjeporträtt av de tre innan de snart ska delas. Så fint så!
På kvällen vart det lite gott käk och småfirande. Svågern kom hit en sväng med och tillbringade kvällen hos oss.
Och ja, vännen Å; Jag fick vad jag behövde 😉
Idag har jag städat och grejat. Putsat blomkrukor, rensat avlopp och annan hemmafru-göra. Mycket intressant.
När mannen kommer hem ska jag ta en ensam sväng till stan. Det ska handlas inför morgondagens middagsbjudning, tas kort till nytt körkort och fixas lite andra småärenden. Enda chansen jag haft denna veckan att lösa detta utan kidsen, så jag hoppas ändå att det går relativt smidigt och snabbt.
Lilla skruttan sover. Hon är lite halvtråkig just nu. Att få fyra tänder samtidigt (nu igen) är antagligen inte lika njutbart som att äta sockervadd. Hon är på hyfsat bra humör ändå, men hon äter ta mig tusan inget! Endast riviga riskakor och kex går ner… Men så får det vara ibland. Man vet ju att det går över som tur är!
Snart kommer mellantjejen hem från skolan. Ska bli spännande att se hur hennes humör är då… Det har vart en lite jobbig period här ett tag nu. Det händer både det ena och det andra, och jobbigast är det såklart för henne själv. Under dessa perioder önskar man att man kunde vara ensam med henne mycket mera. Att ge henne ett lugn…
Det är fruktansvärt att inte kunna göra mera än man kan. Känna sig otillräcklig för sina barn är det värsta som finns!
Men det är bara att inse verklighetens vardag. Eller vardagens verklighet…Beror på hur man ser det.
 
Kommentera

