Samma sak varje år…

…kvällen före är det så. Jag deppar ihop. Vill inte prata med någon. Vill inte se på tv. Vill bara sitta i ett hörn och glo in i väggen. alternativt gå och lägga mig klockan fem under ett täcke och bara vara.
Jag fattar inte varför!! Jag menar, väx upp nån gång…inse fakta. Livet ser ut så här. För varje år som går, så innebär det ju även att man blir ett år äldre! Vad är det som är så hemskt?
Det bara kom över mig helt plötsligt för ett gäng år sedan. Två veckor innan min 25-årsdag så small det till som om jag fick en gjutjärnsgryta i huvet. 30-årskrisen…
Den var så påtaglig i fem år. Jag krisade så fruktansvärt, och i vissa perioder var det riktigt dåligt. Vissa vänner menade på att jag hade ÍNGET att krisa över. Jag var ju ung och hade allt på det torra! Hus, man, ungar, arbete! Allt!
Och ja just det. ALLT VAR KLART INNAN JAG VAR TRETTIO! Då växte paniken sig ännus större. Den svällde och klumpade sig i hela kroppen.
Kvällen innan min trettioårsdag så kräktes jag… Jag mådde så psykiskt illa så det var löjligt.
På morgonen ville jag inte kliva upp…men tvingade mig såklart ur sängen och tog tag i skol-och dagisprylar som hörde vardagen till. Under morgontimmarna kom de första grattis-sms:en. Från min lillebror stod det ” Grattis på 24-årsdagen!” Och tack var det, så kunde jag låtsas mig igenom hela dagen.
Det är ju ett par år sedan nu, men paniken före kommer alltid tillbaka i lagom tid innan dagen D.
Och imorrn är det dags igen.
Jag hör kanske till en äldigt liten skara i den stora världen…Men jag hatar verkligen att fylla år lika mycket som katten Gustaf hatar måndagar.
 Kicking Dirt 

3 thoughts on “Samma sak varje år…

  1. Nämen nej!! Det är ju din alldeles egna dag…njut och ha kul (och låtsas annan ålder!:) Grattis…på…26-års dagen? ! 😉

  2. Skriv din kommentar här!
    Stackare, men i mina ögon är du fortfarande tre år, eller 12 eller 22 eller…för om du blir äldra måste ju jag va …….gammal nu!/ din moder

Kommentera

