Fredagskvällen blev som väntat alldeles toppen!
Det bowlades, kollades på fotboll och umgicks för fulla muggar. Jag pratade som vanligt mest, högst och snabbast…Tänk om jag någon gång kunde sansa mig… Men när man uppnått denna ålder så är det bara att inse fakta, att det inte går att lära gamla hundar sitta!
Ett plus i kanten på den redan toppenroliga kvällen, var att jag träffade en gammal klasskompis som jag inte tror att jag sett sedan skolavslutningen i nian! Jättekul!
Lördagen då…Ja, vad tusan gjorde vi då? Minne som en guldfisk…
Jo, jag tog ordenligt tag i vinterkläderna! Fixade om i garderoberna i tvättstugan för att få plats med alla jackor som ska husera där ett halvår. Jag ogillar nämligen när hallen är full av kläder, så så fort alla kommit hem på eftermiddagarna så städar jag alltid undan alla kläder. In i garderober med jackor, bort med skor som inte får plats på hyllan, och undan med allas prylar som hängs på krokarna där. Nu har jag ett bra system som passar alla med sina respektive lådor. Så det ligger inte massa lösa grejer där. Likaså är ungarna ganska bra på att även hänga undan skolväskorna.
Men nu finns det i alla fall plats i tvättstugan för vinterns stora kläder!
Bar även ut sommarjackor, och tog i stället in alla mössor, vantar och dylikt. Kastade en stor mäng med vantar som på något sätt förlorat sin make… Jag har aldrig haft problem med strumpor som tappar sin kompis efter tvätten, men vantar… Det blev i alla fall ett gäng kvar som hade sin tvilling kvar. Och så har jag redan köpt en hög fingervantar.
På eftermiddagen drog jag och mannen på VillaMässa. En enorm besvikelse! Den var tydligen till för de som SKA bygga hus. Inte för oss som redan har ett… Vi fick endast en idé om hur vi ska ha det på den nya uteplatsen, och så fick vi i verkligheten se det badkar som vi funderat på. Visst var det bra, men vi hade nog väntat oss en större dos inspiration.
Kvällen tillbringades här på ranchen med hemmalagad pizza, Fångarna på fortet och en helt vanlig familjekväll.
Igår satt jag halva (kändes som hela) dagen och kastade ut saker på nätauktion. Gör ett försök efter klädbytardagen, men blir det inte sålt där så skänker jag bort det.
På kvällen for jag och M och hämtade pengarna vi tjänat på bytardagen. Jag får känna mig nöjd!
Nu börjar jag få riktigt bra ordning på alla kläder. Har verkligen haft ett bra halvår med försäljningar och massor som skänkts bort. Det lättar i gömmorna!
Nu ska man ta tag i en ny vecka igen.
Idag ska jag ta tag i mitt nya namn. Alla kort som ska bytas, körkort som ska förnyas osv.
Lika bra att sätta fart!
2 thoughts on “

  1. Låter som en bra helg! Jag skulle också börja ta tag i det här med garderoberna, vinterkläder in, sommarkläder ut osv. Det får definitivt bli av någon dag den här veckan.

    • Ja visst är det dags nu! Plötsligt kommer snön och kylan, och då gäller det att vara förberedd 🙂

Kommentera

