Nu är det dags…

Mössor, vantar, jackor, termobyxor, vinterkängor, benvärmare, halsdukar, pannband och raggsockar…
Trodde jag hade allt klart redan. Men icke!
Storbarnen provade förra årets uppsättning i augusti, och vi fattade beslutet om att det endast var ett fåtal prylar som behövde skaffas i större storlek. MEN det var för tidigt. Nu har äldsta tjejen plötsligt gjort världens utfall och växt en halvmeter till (nästan) på ett par månader.
Hela planeringen gick i stöpet kan man lungt säga.
Satt i går kväll och kollade på nätet vad det finns för utbud i våran stad. Räknade lite lätt på det och fick följande cirkapriser; termobyxor mellantjej 450:- och detta gånger två eftersom vi inte har något torkskåp så hinner de inte torka över natt, jacka stortjej 500:-, handskar till storbarnen 500:-, mössor åt alla barnen 300:- och så vidare. Nu är det inte så att jag är snål på något sätt, men jag tycker att staden är även hyfsat stor så det ska väl ändå finnas LITE att välja på. Och dessutom tycker jag att det är såå tråkigt när hälften av alla ungar i en klass har exakt likadana kläder.
Nej, då kom jag att tänka på en butik neråt i landet (nej, jag tänkte inte på jätten dit man vallfärdar och shoppar som galningar) som man kanske skulle kolla upp. Och där på deras hemsida minsann fann jag allt jag önskade! Snygga  och annorlunda kläder, som INTE alla andra har. Och dessutom till en tredjedel av priset i jämförelse med våra vanliga butikskedjor. Så ja, det får bli en tur dit inom det närmaste.
Det var ju bara lite synd att vi inte provade kläderna INNAN klädbytardagen jag var med på i söndags…Men nu får det bli att kasta ut plaggen på nätauktion istället.
Stortjejens jacka från i vintras var ju så himla jättefin, så den sparar jag nog till mellantjejen!
Hade tydligen inte heller kollat igenom allt inför klädbytardagen som jag borde, för till lilltjejen hade jag TRE overaller i mina gömmor. Kanske inte helt nödvändigt.
Tänk vad gött om man kunde ha en gårdsloppis och veta att det kom typ tusen människor. Bara hiva ut massa grejer på gården och bli av med rubbet. Jag samlar ju på precis ALLTING! Men ibland vore det skönt att rensa rörn lite… Vantar, gungstolar, badbassänger, punkade cyklar som bara står, vinterpälsarna som jag samlade på ett tag, speglar och gamla lampor. Det vore onekligen behövligt att gallra lite.
Men åter till vinterkläder som var det aktuella ämnet. Nu ska det skrivas en lista på vad som behöver uppdateras i säsongens garderob.
Fortsättning följer med all säkerhet.
Kaffet är urdrucket och morgonfunderingarna får vara till ända för idag.
Måste även passa på att gratulera vinnarna i elitseriens Speedway!!
4 thoughts on “Nu är det dags…

Kommentera

