Fullt upp!

Denna helgen skulle jag återigen inte göra något alls hade jag tänkt. Men så blir det aldrig. Och hela tiden glömmer jag bort att jag faktiskt HAR saker inbokade.
Lördagen startade med scouter. Fick ta medmig även de yngsta kidsen dit eftersom mannen hade snickarhjälp här hemma och DÅ händer det grejer!
Det gick hyfsat o skogen ändå, även om jag såklart hellre hade farit dit själv.
Mellantjejen var sjuk onsdag till fredag, och det märks tydligt när hon vart sysslosös och rastlös några dagar. Så skönt att hon är frisk ocg kunde gå till skolan idag. Då mår hon bättre på alla sätt.
Efter scouterna så var i alla fall dagen lugn.
Och efter vårt familjeråd i fredags, då mamman i huset förklarade att nuvarande läget är ohållbart, så har helgen kanat på en räkmacka.
Det har hjälpts till med än det ena och än det andra. Spontana dammsugningar och urplockningar av diskmaskin samt diverse andra bra saker. Toppen!
Och när det i går morses var dags för mig att gå upp i ottan för att köra några kassar till klädbytardag, så fick jag också hjälp. Stortjejen sa till mig på lördagskvällen att hon gärna följde med för att hjälpa till. Jag undrade om hon var säker eftersom hon i vanliga fall inte gärna kliver upp halv sju en söndagmorgon…Men jodå!
Sen vart det kalas på eftermiddagen då svägerska fyllde år, och när jag fick avbryta kalasandet för att åka och hämta kläder som inte blivit sålda, ja då var stortjejen med igen. Underbart!
Nu vet ju jag att efter våra familjeråd så är det givetvis tidsbegränsad frid, innan det är dags igen. Men ack så bra det är ändå.
Denna dag kommer bjuda på en  hel del. Eller ja, dagen kommer väl vara lugn,men kvällen blir idesto mer fartfylld.
Först barngympa såklart, och därefter byter jag bara lokal på skolområdet för att vara med på skolrådsmöte. Efter detta så blir det ombyte i bilen och vidare till stan på unitmöte.
Jag är såå trött och borde egentligen vila en stund nu innan lilltjejen vaknar, med eftersom jag duschat och fixat mig så känns det inte bra att krypa ner igen. Då är jag bara frusen och jäklig halva dagen sedan.
Nej, jag får hitta på något istället.
Kanske skulle förbereda lite annonser för nätauktion!
Ha en bra vecka alla mina människor ♥
Kommentera

