Morgonstund på ranchen

Solen skiner och dimman lättar. Till detta sitter jag likt en pensionär och tittar ut genom fönstret samtididgt som morgonkaffet värmer mig. Lyssnar lite på radio, och funderar över livet.
Vet inte om jag är trött eller inte…
Det knackade på dörren och där stod en vän som var här med nåt. Vi stod där på trappan och pratade om fåren och nåt han hade hört på P4. Jag uppskattar såna saker på morgonen.
Men sen han åkt och jag klev in över tröskeln så blev jag fruktansvärt frusen. Nu vet jag inte hur jag ska få upp värmen. Jag vet heller inte hur jag ska få undan alla mygg som passade på att slinka in när dörren stod öppen. Borde inte myggen avsluta sin säsong nu förresten?
Tittar mig omkring i köket och inser att jag måste ha färg igen… Måste hitta nåt nytt vackert föremål som jag kan förgylla hösten lite.
Appropå nytt, eller ja det beror på hur man ser det, så var jag och äldsta dottern på loppis i helgen.
Jag fick för nåt år sedan farmors gamla tekoppar, som vi använder som kaffekoppar. Efter ett tag fick jag sex tillhörande assietter i samma serie som svärmor hittat på loppis. Och nu i helgen så hittade jag lite till! 11 mattallrikar, tre koppar till och två skålar. Lycka! Jag letar vidare efter nya föremål i denna serie från ´70-talet. Älskar den så mycket!
Och appropå kärlek så har jag abstinens efter dig, E. Nu måste vi ses snart! Det var för längesedan vi löste värdsproblemen nu.
One thought on “Morgonstund på ranchen

  1. Åh, du underbara människa, jag har världsbstinens efter dig oxå!! Hoppas verkligen vi ska hinna ses snart, ska bara skriva färdigt mina prov v 41 o v 42 så jag kan få tillbaka mitt liv igen, och förhoppningsvis bli av med magkatarren på köpet . Vet att det är ett tag kvar, men håll ut, just nu är jag inget roligt sällskap!! Kramar i massor!!

Kommentera

