Bilder från en underbar hösthelg!

Vet inte när vi hade en en så underbart härlig och givande helg som denna sist! Så sköna dagar, där vi vart utomhus nästan från morgon till kväll.
Startade i lördags med en promenad, som vanligt. Hör ju till vardagen att hälsa på korna ni vet.
 
 Och som vanligt följde katter och hund med på promenaden…Sen var det det dags för lilltjej att snabbsova en sväng innan det var dags att gå vidare på dagsschemat.
Hunden slocknade på köksgolvet, och Gizmo intog sin favvoplats i tvättstugan…
Sen var det dags att packa in sig i bilen och fara till ett närliggande friluftsområde. Där firades det kusinens födelsedag, med grillad korv, fika och lite fiske. Urmysigt!
Efter ett gäng härliga timmar så var det dags att fara hem igen. Då tog jag tag i den gamla vedboden… Fulla av gammal ved, flis och spån. Den ska tömmas så vi kan utnyttja detta utrymmet till trädgårdsmöbler, pulkor och cyklar tänkte jag. Ett säsongsförråd för det som inte används just nu helt enkelt.
Jag slet som en galning, och fick hjälp av mellantjejen. Stortjejen passade lilltjejen under tiden med promenad och lek!
Sen blev det kväll och dags att gå in…
Men snart var det ny dag och dags fortsätta! Klockan sju var snickarhjälp här,och mannen gick ut. Otroligt nog sov jag och lilltjejen till nio, trots att det hamrades utanför fönstret!
Efter frukosten så gick vi ut och satte igång med allt. Plockade och grejade i trädgården. Lagom till middagsslumret för lilltjejen så kom svåger med son.
Jag var klar i vedboden, bara det packade spånet på botten kvar, och det var dags att köra ut på gärdet och tömma lasset. Jag tog plats bakom ratten i traktorn och mannen,svågern och kidsen hoppade upp på flaket.
Efter en vända till på gården, där massor av skräp försvann så var det dags att slå eld på högen på gärdet. Och det blev en rejäl brasa…
När jag sedan när skymningen kom, gick och klippte gräset medan kvällsdimman la sig så kände jag en enorm lycka. Frisk luft och härligt sällskap hela helgen. Jag älskar att vara ute och fixa när mannen ilar omkring, kidsen leker, djuren skuttar och fåren bräker. Och givetvis svågern med son befinner sig i det hela med, eftersom de är som en del av vår familj. När allt rör sig omkring mig.  När man känner hur allt lever!
Att kroppen är gammal när solen fortsätter att skina idag gör ju ingenting!
´
Hoppas ni får en underbar vecka alla mina människor ♥
Kommentera

