Hagel, storm och hällregn

Hua, sicket väder som plötsligt drog in över oss! Ser ut som snö i trädgården! En förhandstitt på vad som komma skall kanske… Kom just på att lilltjejens vagn stod ute med, så det blev till att blixtsnabbt spurta ut och hämta upp den på förstukvisten.
Annars har ju vädret vart toppen idag! Soligt och gött,trots lite blåst. Vi tog en promenad i förmiddags som vanligt. Gick bort och pratade med grannkossorna. De är så sociala och står alldeles vid dikeskanten när vi kommer. Mycket pedagogiskt och lärorikt. Dessutomär de så fina med! De är av en sort som är alldeles kolafärgade.
Efter lite snick-snack med dessa djur, så blev det en snabbvisit till favvo-grannarna också. Eftersom det var både lastbilar, traktor och lastmaskin igång på gården så tillät inte lilltjejen att vi bara gick förbi. Hon är så fascinerad av maskiner…
Äntligen är vårt efternamnsbyte i full fart med! Mannen är klar, så nu är det dags för oss andra. Det var ju en liten omständig process detta…Men nu ska jag bara ringa resebolaget och kolla så det inte ställer till det något där. Eftersom resan är bokad i våra nuvarande namn alltså. Vill inte att det ska strula senare. Men det borde väl inte vara några bekymmer.
Spännande och kul är det i alla fall att helt plötsligt byta efternamn efter 32 år! Och så känns det fint att vi äntligen ska heta samma i hela familjen med!
Se där ja, nu kom solen fram igen. Det var bara tvunget att fylla på med nytt vatten i den redan tillräckligt översvämmade trädgården… Till helgen måste det i alla fall bli klippning och trimmning här ute en sista gång. Så här kan vi bara inte ha det!
Men nu ska jag fixa vidare lite här när det är lungt och skönt med ett sovande barn, och två som fortfarande är i skolan. Torsdagsstädningen är i full gång, men jag var tvungen att ta en liten kaffepaus. Kärring som man är…
Ah,nu kom jag ju dessutom på att jag snart har en såndär årsdag igen ja…Och eftersom mina vänner gnäller äver att jag är så svår att hitta något till, så ska jag överraska med att FAKTISKT önska mig nåt i år! Skriver det nu, annars glömmer jag att meddela er: I lampaffären som ligger brevid skoaffären, mittemot blomsterhandeln på samma område som babyprylsbutiken ni vet (utan att få in nån form av smygreklam), där på disken har jag sett en såå snygg högklackad sko. Den är i typ betong eller nåt liknande material. Om den fortfarande finns, så är det den jag önskar mig.
Så, vad bra! Nu vet alla det. Haha!
Ha en underbar eftermiddag alla goa människor!
Kommentera

