Bröllop och jäkelskap

Åh,vad underbart bröllopet i helgen var!!
Underbara J&M var så fina,och kärleken lyste hela kvällen ♥
Det är så härligt med bröllop, då alla bara ler och lyckan är total…Man önskar bara att det blev fler. Men, man har ju några omkring sig att hoppas på…
Igår var jag hos vännen Å en sväng på förmiddagen. Kaffet smakar ju bäst när man får dela det med någon man tycker om! Hon hade toppenbra solkläder samt ett par skor som jag hoppas kommer passa lillskruttan perfekt när vi far till värmen i vinter. Sen fick ju lilltjejen leka med sin kompis också, så jag tror vi var lika nöjda båda två. Eller alla fyra förresten!
På eftermiddagen var det dags för 1-årskontroll på BVC. Allt var i sin ordning, och lilltjejen verkar vara lång för sin ålder. Låg i överkant på den berömda kurvan minsann!
Jag fick även tillfälle att diskutera andra vaccinationer med läkaren också. Gäller att ha ordning på allt inför solsemestern. Ja, alla packningslistor är såklart klara…
På kvällen var det dags för föräldramöte i mellantjejens klass. När frågan om klassföräldrar komupp så anmälde jag och en till direkt. Alla drog en lättnadens suck såklart, och lärarna trodde vi var tokiga. Den frågan brukar ju vara en kamp… Men, jag och K har såklar en strategi som ingen annan verkar förstå! Gäller att ligga steget före…
Stortjejen är sjuk. Förkylningen har slagit till rejält nu. Hoppas större delar av familjen klarar sig… Lilltjejen har börjat så smått, men sen fick hon lite reaktion efter gårdagens sprutor med. Så jag vet inte riktigt hur hon ska vara idag. Hoppar nog över sången i alla fall. Den börjar om en halvtimma, och hon sover fortfarande. Lika bra att ta det lungt idag tror jag.
Solens sken  tidigare, men nu mulnar det på igen. Så tråkigt med allt detta regn som ständigt faller! Översvämmningar överallt, blöta kläder och allt därtill. Höst…
Skulle vilja ha till barne  sådana där byxor man har vid flugfiske. Såna där stövlar och byxor är ett, ni vet. Vore toppen!
Nu ska jag passa på att röja lite innan dagen drar igång på allvar.
Ha en fin dag alla mina människor!
Kommentera

