Halvpanik

Eftersom jag vill ha ett schema att gå efter så  försöker jag nu  planera morgondagen för att den ska flyta på så gott det går…Och det är liite halvknepigt.
Ungefär så här ser den ut:
10:oo- Köra stortjejen till scouterna (jag inser min begränsning,och få hoppa den imorgon)
12:00- Lilltjejen MÅSTE somna direkt för middagsvilan, annars spricker ALLT!
12:05 – Jag måste duscha och börja sminka mig
13:40 – Mamma hämtar mig och kör mig till frisyrhjälpen
14:00- Stortjejen ska hämtas på scouterna.
14:30 -Mamma hämtar barnen hos oss
15:00- Mellantjejen ska vara på kalas hos kompis
16:00 – Mannen blir hämtad hemma ( tur att han är snabb på att duscha och byta om!!!)
16:25 – Jag blir hämtad
17:00- Vigsel börjar
18:00- Mellantjej ska hämtas på kalas.
Det är några tider att hålla… Därför måste jag förbereda ALLT idag! Känns lite panikartat, även om allting alltid löser sig ändå till slut. Och då har jag detta att göra idag:
Packa för kidsen (en hel lista bara för det…), packa för mig (ännu en lista där), stryka alla festkläder, åka till stan för jag hade i ett förvirrat tillstånd lovat stortjejen det, passa på att kolla efter en ny skjorta till mannen, köpa strumpbyxor, fixa naglarna, slå in mellantjejens present till kompisen (tack och LOV för att vi redan köpt en), fixa skjuts till mellantjejen hem från kalaset och helst någon som kör hem stortjejen från scouterna med om det går.
Lilltjejen vill tydligen inte sova middag idag, så det kommer bli jättekul att åka till stan om en timma när skolbarnen kommer hem… Kvällen kommer jag ägna åt att rusa omkring här hemma och fixa. Bli en paus eftersom jag lovat att köra pappa med polare till stan mitt i allt också. Vore skönt med en sväng i solariet med… Har jag ju bara tänkt hela veckan. Ett fotbad skulle med sitta fint. Och så lägga sig tidigt på det…
Vad tror ni? Planeringen ser bra ut va?
Jag säger TACK till underbara vännen Å, som fixade skjutsen både till och från bröllopet! Du är en ängel i mitt kaos!
Kommentera

