Mitt i veckan-igen!

Och bönderna gör bort sig på bästa sändningstid… Stammande, flummande och helt sanslöst förvirrade. Haha!
Jag fårsitta här och sällskapstitta med stortjejen som kollar mer än jag. OCH kommenterar varje ord. Stackars människor att bli utsatta för sån press. Men den äldsta karln verkar väldigt charmig 😉
Denna dag har flutit på i rask takt.
Tog en liten tupplur när skolbarnen åkt i morses. Skönt så in i den! Att man sen vaknar och fått förmycket sömn och känner sig helt groggy med tungt huvud är en annan sak…
Sen blev det lite städande och joxande en stund. Att ha hund kräver vid denna årstiden dammsugning både morgon och kväll… Blir tokig! Försöker borsta honom varje dag, men det finns inget slut på den fallande pälsen. Suck… Jag är ingen hundmänniska, men jag skulle heller aldrig kunna göra mig av med den stora ärthjärnan, hur mycket jag än svär över honom.
Annars är allt som det brukar denna dagen mitt i veckan. På ranchen intet nytt.
Folk har kommit och gått med olika ärenden, mannen har kommit hem och tvättmaskinen brummar som vanligt. Inget annat av intresse.
Nu ska jag ta ett varmt fotbad och kanske ett glas vin för att lyxa till vardagen lite!
Gokväll ♥
Kommentera

