Den gamla kroppen talar…

Känner mig grymt gnällig över min kropp just nu!
Idag är en riktigt skitdag, och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Kunde jag fly från min kropp så skulle jag mer än gärna göra det. Den värker, ömmar och smärtar i ett. Sån tur att jag har ett liv med barn, så jag helt enkelt MÅSTE ta mig ur sängen på morgonen.
Delvis så beror det på det jäkla vädret som jag liksom en pensionär, klagar över hela tiden. Men idag beror det även på mig själv och min envishet.
Igår körde jag nämligen på lite väl mycket på kort tid. Var irriterad på det mesta, och då blir det liksom lite för mycket gjort på kort tid. Är man sur så brukar det ju lätta om man får jobba lite. I alla fall för mig.
 Mannen skulle vara borta ett par timmar, men var borta nio timmar…Dessutom var stortjejen ganska otrevlig, efter att ha sovit borta. Eller ja…knappt sovit alls på natten, vilket resulterade i ett humör därefter. Mellantjejen ville hela dagen ha svar på när pappa kom hem, och lilltjejen vill bara hålla handen och knata omkring utomhus hela dagen.
Så när lilltjejen sov, mellantjejen var försjunken i soffan och stortjejen fast på msn så gick jag ut och andades några timmar. Bar in trädgårdsmöbler, torkvinda, bar in alla saker som skulle in över vintern, röjde klart överallt, släpade och grejade. Sen kom svågern så vi tog in studsmattan med. Detta sade sig redan då hur jag skulle känna mig idag.
På eftermiddagen kom svärmor och snuten och tvättade/städade sin husvagn, som brukar övervintra här. Den är dock nu till salu och fixades till inför eventuella spekulanter.
Eftermiddagen gick åt till att serva med kaffe, försöka roa barn, ge barn mat och bara vara allmänt trevlig.  Alla undrade hela tiden när mannen skulle komma, och de två gångerna jag ringde så fick jag svaret att de nog var klara om en stund. Nu var det en viktig jobbsak han var iväg och gjorde visserligen. Och jag hoppas att det var värt det…
 
Det hela avslutades med att lilltjejen, när hon skulle bli lite tvättad eftet kvällsmaten, lyckades krascha diskmedelspumpen. Denna hade jag nyss fyllt på, så det blev en massa diskmedel som flöt över bänken. Som någon därute kanske vet, så är diskmedel inte det roligaste att få bort. Skummet yrde och mitt hjärta bultade av irritation. I denna stund gick luften ur mig. Svärmor fanns som tur var till hands  och tog liksom över det hela i köket. Hon fixade till efter maten och fick som tack ett lovord från mig om att jag skulle strypa hennes son när han behagade komma hem… Sen for de hem, liksom svåger med son. Jag gick upp och la lilltjejen.
När jag kom ner så kom mannen hem. Inlufsande och jätteglad ville han visa sig snäll och ha köpt med snus hem till mig. BAH!
Jag tittade på honom, förklarade snabbt att han gjorde bäst i att inte försöka prata med mig just nu. Hoppade i stövlarna, tog svampkorgen på armen och försvann till skogs.
Att bara gå därute, andas frisk luft och fylla korgen med kantareller, taggsvamp och olika soppar i några timmar gör susen varje gång. Jag bli som en ny människa!
Mannen vet om det, och det är väl därför han ler varje gång jag går… Hur arg jag än ser ut. Han vet att han vågar när jag har korgen i näven. Haha! 
Men som sagt- Kroppen är vääldigt gammal idag.
Idag hoppas jag att karln kommer hem i tid, så jag kan ta en sväng till stan. Behöver fixa lite underkläder tills på lördag då det äntligen är dags för bröllopet mellan J&M♥
Klänningen är lite genomskinlig så jag ska försöka hitta nån form av kroppstrumpa att ha under. Det blir intressant…
Ha en bra vecka mina människor!
Kommentera

