Lördagsfunderingar

Mannen tog med de två minsta kidsen och for iväg på förmiddagen några timmar. Jag hann i lugn och ro rensa alla rabatter, tömma växthuset så där endast blev gurkor kvar, klippa ner massa buskar till flis och fixa med komposten. Toppen!
Så skönt att det blev gjort ordentligt! Nu är det bara landet kvar…Så irriterande att det regnar varje dag, just när lilltjejen sover middag. Blir ju inget gjort ute då!
Nu behöver jag få tag på lite fin koskit att vända ner så jorden börjar jobba lite. Får se till att nån bondegranne kör hit ett lass nån dag.
Nu sitter jag här och glor. Har kört mellantjej till en kompis för några timmars lek, och stortjejen till en annan där hon ska hänga tills imorrn. Det skulle tydligen bli lite partaj ikväll. Känns jobbigt ibland att hon blir så stor…Svårt att släppa henne helt. Men det är väl bara att inse att hon inte är fem år längre.
Lillfisen sover och det känns som jag skulle behöva det med. Är så fruktansvärt trött hela tiden. Hösten är ju här, och även om jag gillar höst så påverkar den min kropp så in i vassen. När jag rensade förut så kändes det som mina händer var stelopererade! Olidligt som tusan. Varje rörelse går i slowmotion, och jag får en lite halvdeppad känsla som aldrig har någon egentlig anledning. Det är under denna årstid som jag har störst behom av umgänge med trevliga människor. Allt för att hålla deppandet borta. Men jag har sagt det förr, jag vet att det är så varje år och det är bra att stå ut!
Ikväll blir det lite lördagsmys för oss som är hemma. En storhandling behövs med, så jag tänkte skicka iväg mannen och mellantjejen sen när hon kommer hem.
Igår kväll insåg dessutom jag och mannen att hösten är här på alla plan. Då får vi inte längre roa oss med att som alla andra äldre människor, lungt få titta på Så ska det låta varje fredag. Nej, denna tid på året får vi snällt stå ut med att se en massa mikrofonkåta ungdomar (?) som vill tävla i tv om att bli nästa idol.  Bara att gilla läget.
Dags att anmäla sig till en cirkel…Sticka grytlappar eller pardans. Hm…
Kommentera

