Tjiho!

Igår var en dag då det mesta blev gjort.
Det är så märkligt…Jag gör inget på flera veckor känns det som, och sen kommer en dag då jag inte är hemma alls utan bara far omkring på än det ena och än det andra. Sen är jag hemma några veckor igen. Synd att sprida ut det liksom…
 
Började redan på morgonen med en fika som borde blivit av för hundra år sedan! Var hos en gammal barndomsvän/granne. Att vi bor i samma bygd,men inte fikats förrän nu i vuxenålder var ju märkligt…Men,det är aldrig för sent för att börja eller? Nu får det allt börja bli av titt som tätt tycker jag!
Trevligt var det, och att ventilera i givande diskussioner behövs ju i vardagslivet.
Efter denna gemytliga stund så åkte jag och lillfisn till mamma. Där skulle jag lägga den lilla, vilket inte gick alls… Förstår inte vad det har blivit av henne! Sjukt mammig och smått harig… Får skärpa till oss lite tror jag. Hon fick väl hoppa över middagsluren då. Jag for i alla fall till skolan och träffade mellantjejens lärare. Trodde att de skulle vara lite mer pålästa… Den ena visste inte ens att tjejen har en diagnos! Jaha…Men nu blev det ett bra samtal ändå, och även om inte alla förstår allt så hoppas jag på ett fortsatt gott samarbete. Jag är ju inte den som håller munnen stängd, och det lär de nog bli varse om!
Sen var det dags att fara till svägerskan som fixade mina extensions. Tjiho, så underbart att ha långt hår igen! Jag är lycklig som ett barn på julafton. Det tog såklart en stund, men det var härligt att bara få sitta och prata och tänka på sig själv ett tag. Blev även lite barnkläder rikare på kuppen, och DET är ju aldrig fel!
Tog en korv på en bensinstation och for sedan hem till familjen som hade delade meningar om mitt ”nya” hår.  Mellantjejen ställde sig lite skeptisk till det hela. Snabba förändringar är ju inte riktigt bekvämt för henne, så det blev en lång pratstund på sängkanten om detta. Men sen i morses så verkade det lite bättre. Ska bli intressant att höra vad hon känner idag.
Idag ja! Vännen Å kom på kaffe/utbyte av information/annat viktigt. Mycket trevligt! Lite halvmärkligt att hon var barnfri, men min lilla höll låda så det räckte innan hon till slut hamnade i säng. Verkar som det behövdes dessutom…
Resten av dagen ska jag tillbringa utomhus tänkte jag. Solen skiner och det känns förbjudet att vara inne. Passar på att tvätta också, för det är inte lång tid kvar för att hänga tvätten ute nu. Tur att jag inte plockade in torkvindan som jag tänkte gjort härom dagen.
Nu låter det någon spikar härute med. Kanske ska kolla vad som händer…
Ha en underbar helg alla mina människor!
Kommentera

