Möhippa, gräsmatta och födelsedag…

I helgen var det då äntligen dags för möhippan av den blivande bruden.
Det blev en bra kidnappning (dock med en tjej som smått antagit vad som skulle ske just denna helg), och alla var på toppenhumör. Aktiviteterna flöt på fint, om än med fullspäckat schema,  och framåt kvällen rådde en både högljudd och smått (nja) salongsberusad stämning på det hyrda taket. Höjdpunkten blev när den hyrda ”byggarbetaren” dånade in… Kan endast säga som så, att efter hans lilla uppträdande så hade många ljusa kvinnostämmor  förvandlats till hesa dånande whiskeyröster. Märkligt…
Det blev i vart fall en kväll att minnas om inte mest för bruden, som var världens underbaraste och bjöd på varje millimeter av sig själv. Så kul vi hade!!
I söndags var jag lite seg. Bara att acceptera att man ine är en ungdom längre!
Men det var dags att pallra sig ut för att klippa gräset ändå. Så trist vid denna årstid då man MÅSTE skynda sig så fort solen skiner och det är relativt torrt på marken. Nu regnar det ju igen, och jag bävarför hur många dagar det ska fortsätta denna gången… Igår packade målarna ner sin ställning och jag kunde åter sätta robotklipparen i arbete efter en veckas vila. Kan säga att det var MYCKET segt för honom på sin del av gräsmattan!
Har färgat mitt hår och är åter mig själv igen! Känns så hemma och bekvämt med den svarta färgen som dominerat sen jag var fjorton år. Det bara är så att det är med den jag känner mig mest bekväm. Fattar inte vad jag hålls med när jag försöker intala mig något annat… Men nu är den tillbaka för att eventuellt stanna ett tag, tills jag blir förvirrad nästa gång. Nu ska det bara bli längre också,och det ska ske imorgon! Längtar!
Idag ska vi ha lite kalas på ranchen! Mannen fyller år och jag och barnen har fixat med hemlisar ett par dagar. Mannen är av den naturen att han inte vill bli firad, men jag och kidsen jobbar på i alla fall. Han kommer bli fruktansvärd paff detta året när vi rullar fram hans present!
Eftersom jag storstädade hela gårdagen,och till och med putsade fönster (!), så vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på idag. ¨Får nog bli en lekdag inomhus med bara lek och mys.
Ha en underbar dag alla mina människor ♥
Kommentera

