Kolla denna svampen!

Gårdagens, eller kvällens, skogspromenad blev minst sagt givande!
När mannen kom hem,och regnet ställde sig som spö i backen, klädde jag mig i galon och gummi  från topp till tå. Ut i skogen för jakt på kantareller som vanligt. Efter några gula liter så tänkte jag att nu räcker det för i dag, och så ser jag  denna gigantiska blomkålssvamp. Jag upprepade chockat höga meningar som ”men vad—-, det är inte sant, herregud, jag svimmar, det var som——-, jag dör, har aldrig sett….” etc. Sen var det bara att släpa hem den, och då hittade jag ju två finfina björksoppar på hemvägen med!
Riktigt lyckad sväng  i skogen!
Idag har vännen S varit här på morgonfika. Diskkusssionerna  var blandade och det var trevligt med en morgonstund som denna. Ett avbrott i denna vardag som mestadels består av målare,sjuka barn och förberedelser av olika slag. 
Nu ligger jag här och kollar på Rockbjörnen. Alltid intressant och kul,och i år med flera anledningar. Två av dem är givetvis valet av programledare,som i år resulterade i underbara Dregen som side-kick och dessutom sista sändningen med den oersättliga Ola Salo och hans The Ark. Hoppas Pantamera-reklamen körs ett tag till så man kan njuta några månader till. De kommer saknas så in i vassen! Sorgligt att min tioåriga dotter har riktiga idoler, som hängt i sen hon var pytte, och som helt plötsligt inte ska finnas mera.
 
Nu njuta när de uppträder!
Kommentera

