Omringad av gubbar…

…det är så jag känner mig just nu.
Det kvittar vilket fönster jag tittar ut genom så står där en. Även om jag befinner mig på övervåningen. Tittar jag ut där så står det en på stege utanför fönstret. Och när jag ska gå ut så snubblar man över en på förstukvisten…
Märkligt kan tyckas,men det är pådet sättet att vi har målare här hemma! Äntligen insåg Mannen sina begränsningar av att tro sig hinna med allt själv… Så underbart är det så ni kan inte fatta. Och dessutom snickrar de färdigt all lockpanel också! Tjiho!
Jag vill ogärna se något negativt med detta,men det är lite halvskumt att ha hantverkare hemma,för oss som är vana att göra allt själva. Känns konstigt att de inte ber en om hjälp med något! Jag fick inte ens flytta sopkvasten från trappan när den stod i vägen. Nej,minsann- det ingick i deras service att plocka undan saker,och ställa tillbaka det efter sig. De försöker göra sig osynliga… Ett suveränt folk de där snubbarna! Och när det spöregnade så tog de helt enkelt på sig  regnkläder och målade högst upp under takfoten där det var torrt. De är extremt effektiva! Jag babblar på med dem,och försöker komma med glada tillrop om  hur  fint det blir- trots att de inte förstår ett ord av vad jag säger… Men de ler i alla fall tillbaka!
Idag har jag och lilltjejen vart på terminstart av föräldra-/barngruppen. Toppenkul att träffa lite folk igen,och jag inser att lillan behöver detta med. Hon tror snart att vi sitter ihop. Huh! Nä, måste börja komma ut mera.
Hade tänkt att viga veckan åt trädgården,men det var fasen vad vädret är ostadigt! Vill inget annat är få snyggt där ute…Hopplöst. Om det bara kunde få vara torrt i ett  par dagar så jag kunde klippa och kratta lite. Snart är det verkligen läge att ta fram lien till ena biten av gräsmattan och sedan sätta några fina härsor där. Vore just passande här på ranchen, men inte det jag vill i trädgården! Hoppas det vänder snart så jag kan göra ett ryck!
Helgen som gick var märkligt lugn… Att inte ha mellantjejen hemma på tre dagar var…konstigt. Det var så tomt, tyst och lugnt. Hon tar ju ganska mycket plats den tjejen, så skillnaden var enorm! Det blev tråkigt helt enkelt. Men det ska ju vara bra att ha det tråkigt ibland med har jag hört, och hon själv hade en toppenhelg så det var ju fint ändå! Skönt för henne att FÅ ta all plats i några dagar och bli bortskämd  bara hon!
Nu sover lilltjejen middag,och jag ska passa på att slappa lite med tror jag.
Lemmings kanske?
2 thoughts on “Omringad av gubbar…

    • Javisst! Så underbart att det bara kommer vara klart en morgon när jag går ut =) Ovant och spännande!
      Kram tillbaks =)

Kommentera

