Helg!

Redan fredag! Fattar inte hur snabbt veckorna går.
Och en sÃ¥n underbar dag det är! Toppenväder och hur skönt som helst. Skulle ta en lÃ¥ngpromenad pÃ¥ förmiddagen,men hunden stack iväg utan oss under tiden som vi Ã¥t frukost… Fast man vet ju alltid vart han tar vägen =) SÃ¥ vi käkade färdigt,och sen gick vi ocksÃ¥ upp till grannen och hälsade pÃ¥. Lite fika i solen! Mannen hade även han vägarna förbi där,sÃ¥ det var ju trevligt med en förmiddagsfika med honom ocksÃ¥!
‘ 
Jag drog en repa på stan igår,men rean var visst mycket slut,så att säga. Inte ett endaste plagg hittade jag, varken till mig eller kidsen. Och det var ju synd! Men det löser sig väl. Fast är det nån därute som har ett par långärmade tunna tunikor/skjortor i storlek 86 eller 92 så är ni välkomna till mig!
Det är ju lillskruttan som är i mest behov av långärmat som skyddar från solen på semestern. 
Och YES! Jag hittade ett par skor till bröllopet! Är så skönt att ha det klart nu,så man slipper klura på det mera. Underbart! Nu kan jag koncentrera mig på att längta och se fram emot den dagen.
Idag drar mellantejejen på weekendresa till farmor och snuten. De  ska hänga till på söndag med teaterbesökoch andra trevligheter. Så kul för henne att var ensam där någon gång, och få göra något på egen hand! Spännande!
Själv hoppas jag pÃ¥ en helg med sol, svampplockande och gräsklippning. Och pyssel i trädgÃ¥rden…Dags att höstrusta den nu,och förbereda den för vintervilan. Känns sorgligt pÃ¥ mÃ¥nga sätt,men det är kul med arbetet runt det ändÃ¥. Bara en mÃ¥nad kvar av rensande nu…Sen fÃ¥r mina handleder vintervila de ocksÃ¥. 
Hoppas ni får en underbar helg alla fina människor! 
Kommentera

