Skaffa pass och vaccinera oss!

Japp! En resa i vinter är bokad,så nu kan ni som vet hur jag är räkna ut att det planeras och skrivs listor dygnet runt!
Det ska dessutom fixas pass( och åh,så smart att vi samtidigt trasslar med namnbyte mitt i allt också!),kollas vaccinationer, läsas fakta och förberedas några månader. Som om inte min årliga listhysteri inför julen räcker…
Men en sak i taget. Ledighetsansökan skolbarnen är inlämnad och det är det första steget. Helst skulle jag ju vilja börja packa idag…Fast det går ju inte såklart!
Jag ska i alla fall ta en sväng på stan och kolla om det finns lite sommarkläder på rean till kidsen. Gött att köpa lite som man jag kasta innan man åker hem igen från värmen,och istället fylla väskorna med diverse fynd!
Den största utmaningen blir att skaffa en bikini till mig själv…Har inte köpt någon på ett antal år,då jag aldrig använder nån. Har en gammal överdel som räcker. Jag ”solar” ju endast när jag arbetar i trädgården,och då är ett par shorts som nederdel mest praktiskt. Hm..Detta blir spännande!
Kan meddela att klänning till bröllopet nu är helt klar! En hel och fin har anlänt så jag är mycket nöjd! Men skor är ett problem. Leta, leta, leta…
Regnet häller ner ute, så idag struntar vi i morgonpromenaden minsann! Det blir som sagt shopping istället.Och sen ska jag ta tag i kläderna och prylarna till klädbytardagarna. Räkna in och märka upp så allt stämmer.
Ha en bra dag! 
2 thoughts on “Skaffa pass och vaccinera oss!

    • Ja, det ska bli toppen! Men en viss planering krävs ju när man reser med barn… Thailand är målet!
      Och tack, jag hoppas med att klädbytardagarna även ger lite klirr i kassan!

Kommentera

