Let´s starta the hösttermin

Nu var vi igång då med det hela. Var hälsad vardag med dina rutiner samt oskrivna lagar och regler som hör dit till. Skönt! Vardag är ett mycket tråkigt ord,men ack så underskattat för en familj som levt ett förvirrat sommarlov tillsammans. I alla fall två (jag och mellantjej) i denna familjen behöver struktur för att fixa livet, så nu känns det tryggt igen. 
Att det börjar bli höst gör inte så mycket just nu. Jag gillar hösten med, det är bara det att jag får lite panik av att veta att den snart ska glida över till den årstid jag inte ALLS gillar. Men än så länge funkar det.
Med vardagen kommer mitt årliga behov av mer förvaring i hallen, då kläderna blir större för varje år som barnen växer, vilket de förväntas göra ganska många år till! Jag måste klura hur jag ska få utrymmet att räcka till.
När sommarlovet tar slut så känns det helt plötsligt som det bor en hel skolklass och en halv förskola här.
Efter att i ett par månader haft tomma krokar på väggarna och endast några flip-flops på skohyllan,så invaderas plötsligt varje vrå av textilier av olika slag.
Väggen fylls av skolväskor,gympapåsar, sjalar, jackor,regnkläder etc. På skohyllan (samt en bit av golvet)  dräller sneakers, gummistövlar, uggs, tofflor och kängor. På bara några dagar ändras det! Det nöjs inte med ett par skor…Nej då, nu ska det matchas till kläderna helt plötsligt. Skinnjacka ena dagen, skaljacka andra dagen för att tredje dagen tvingas ta regnjackan på grund av regnet som hör hösten till.
Mitt i allt detta står den virriga morsan och kliar sig i håret (som MÅSTE färgas snart!).
*
Idag har jag inte fixat förvaringen,men dock fått en massa andra grejer gjorda. Massor av papper som ska fyllas i till skolan…detta kommer väl fortsätta hela veckan. Alla vanliga hälsopapper, intyg att kidsen får bada om vädret tillåter (vi har en OTROLIG lyx som har ett bad på skolan), namn på närmast anhöriga, specialkost och en massa annat som skolan skaha papper på. Sen har jag även hunnit med att fixa sista pappret så vi kan skicka in ena steget i namnändringen (hoppas det går snabbt så vi snart kan heta samma i denna familjen), jag har fått tummen ur och gjort en ansökan, bestämt möte med mellantjejens klassföreståndare så de kan få all info om hennes diagnos. Och utöver detta så har vi tagit en promenad med. Vi ser antagligen ganska roliga ut när vi promenerar. Att en mamma kör en barnvagn med en lilltjej i och att hunden går brevid är ju inte direkt annorlunda,men att våra två katter dessutom ska gå med varje gång är mera iögonfallande. Kanske borde ta med fåren också…
*
Nä,nu ropar tvättmaskinen på mig. Njuter så länge jag kan hänga tvätten ute…
Hösten smyger runt knuten minsann!
Kommentera

