Om en vecka…

…så hoppas jag att jag är ”in the game” igen. Då hoppas jag att rutinerna är tillbaka,och att jag skärper till mig med bloggen igen. Jag får helt enkelt skylla frånvaron på för mycket ledig tid med barnen.
*
Idag har vi vart i skogen och länsat den på en korg med guld. Mellantjejen är dock mest intresserad av att plocka harsyra…Hon har med sig en liten hink varje gång och sen går hon och tuggar på dessa sura växter. Plus ett och annat lingon oxå. Den ungens smaklökar är verkligen något utöver det vanliga!
Vi tog en paus i svamp/harsyre-plockandet och käkade lite matsäck också. Mackor med potatissallad gjorde sig bättre i skogen än hemma minsann!
Väl hemma så dröjde det bara en halvtimma så brakade åskan lös och regnet hällde ner. Sicken tur vi hade! Sen satt vi på trappan och räknade blixtrar och rensade svamp. Härligt!
*
Dagarna har flutit på i rask takt det senaste, som vanligt. I lördags hade vi lite barnkalas i efterskott för ettåringen. Mysigt med de små knattarna som fick härja runt några timmar. Sötnosar allihop såklart! Och fina presenter fick lilltjejen med. Längtar så efter att få inreda hennes rum!!
*
Har plockat en massa med foton också. Har fått färdigt alla de foton som låg sorterade i en låda,och sen har jag beställt en laddning med 1300 foton som beräknas komma på posten vilken dag som helst. Kul!!
*
Fortsätter även sökandet efter klänning till bröllopet vi ska på om några veckor… Vit ska den ju vara, och det är ett pyssel att få tag på en jag gillar. Inte den färgen jag använder mest… Beställde ett par som kom igår, och den ena var alldeles UNDERBAR! Men åh så KORT den var! Jag provar att skicka tillbaka den för att byta upp en storlek. Hoppas den växer lite då… Sy in kan man ju alltid göra,men förlänga är lite svårt. Den andra var inte alls snygg, då jag förvandlades till en maräng i samma stund som jag fickpåmig den. . Den skickade jag tillbaka med såklart,och istället beställde jag en annan modell att prova. Nätbutiken jag handlar ifrån kommer vara galen på mig inom kort… 
Hoppas jag blir nöjd snart!
Sen ska man bara hitta skor också! Och DET är den roliga biten!
Återkommer antagligen snart med detta ämnet.
One thought on “Om en vecka…

Kommentera

