Nedräkningen har börjat…

Ungarna är rastösa som aldrig förr… Det tjatas fortfarande om att vara med kompisar, sova hos den och den varje dag. Men det där glöden i frågorna är borta. Det är mer som det måste tjatas,utan att det egentligen finns något bakom frågan. Ingen mening.
Skolan börjar om mindre än två veckor,och jag vet inte om jag eller barnen längtar mest… Ska blir skönt att få rutiner och vardag igen. Visst är det underbart att bara gå hemma och dra med den emellanåt,men ändå längtar jag efter struktur,ordning och reda.
Helgen som gick klarades bra med kalas och allt. Tur med vädret hade vi med!  Regnet komju först på söndagen… Hoppas på fint väder den kommande lördagen också, för då är det dags för Smillas kompisar att komma på kalas. Ganska mycket vuxenegoism bakom sådana tillställningar… Det är kanske mest jag som vill träffa mina kompisar. Hoppas i alla fall att vädret blir toppen så vi kan vara ute och leka!
Har hållt på och sorterar kläder några dagar nu. Dags för klädbytardagar,Tradera och goda gärningar genom att skänka. Mycket ska bort nu när det snart är dags för höstkläder att flytta in. Till och med min garderob fick sig en välbehövlig rensning. Har ändrat kroppen några storlekar det senaste halvåret ,vilket gjorde att det fanns en massa kläder som inte sitter så bra längre. Känns skönt att ha en anledning att plocka bort en massa!
Just nu letar jag också efter en vit klänning… Inte lätt minsann! Ska på bröllop i september,då temat är…vitt! Jag letar och letar… Det finns bra sidor på nätet där det kommer in nya kläder hela tiden, med det är även svårt att veta vilken jag ska slå till på. Hittar en jättefin ena dagen,men nästa dag en ännu snyggare! Jag får nog bara ta och beställa snart. Kanske ska beställa ett par stycken såfår jag helt enkelt bestämma mig när de är provade.
Igår hade vi Kick Off,jag och massa underbara Mary Kay-kollegor. Känns härligt med ett nytt seminarieår att ta tag i. Fullt med utmaningar såklart!
Nu ska det släpas lådor med kläder…
One thought on “Nedräkningen har börjat…

  1. Ja gud vad skönt det ska bli när skolan börjar igen….rastlösa är ju bara förnamnet! Jag riktigt längtar efter läxor och stresskvällar med olika aktiviteter!Idag har det verkligen känts som höst! Har köpt en ny fin trikåkavaj som jag hoppas på att f börja använda snart. Bort med shorts, fram med kläder igen!! Det är nästan så att jag börjar längta till jul! För nån dag sedan var det enda jag kunde tänka på att baka pepparkakor. Skadad någon??

Kommentera

