Semesterrapport!

Jag är verkligen så inne på semester nu så det är helt sjukt! Bara för att mannen är ledig två veckor,så har jag liksom gått in i nån konstig ”jag-tror-att-jag-också-har-semester-och-måste-få-tusen-saker-gjorda-på-snabbast-tid-känsla”. Jag far runt som en skållad illeroch bara jobbar, jobbar,jobbar. Vi äter frukost på altanen varje morgon,och sen går vi aldrig in. Det enda som sker på insidan av husets väggar är toalettbesök,plocka ut mat till de som är hungriga och sova för de somär trötta. Underbart!
Jag rensar dagarna i ända och har på något konstigt sätt jobbat på så hårt så hela trädgården har fått sig en omgång. Varje rabatt och buske pysslas om och nääästan så jag snart inte vet vad jag ska ge mig på här näst. Märkligt men åh så gött!
Mannen i sin tur snickrar på…Det händer en del, men tyvärr inte så mycket med utbygget som vi hoppats. Eftersom betongkillarna haft semester de också, så blir gjutningen först på fredag. Men det händer andra saker här på ranchen så det känns bra ändå.
Förra veckan var lite halvjobbig eftersom lilltjejen var sjuk. Det var en märklig resa med svullet ansikte och hög feber i fyra dagar. Ett åkande till akuten och barnmottagningen varevigamorgon,och sedan bli sittande runt fem timmar varje dag. Och läkare som liksom jag inte fattade ett dugg av vad som låg bakom det hela. Men det försvann till slut,och vi kunde pusta ut igen. Helt otroligt att hon klarat sig från sjuka ett år!!
Och imorgon fyller det lilla hjärtat ett år! Säger som brukligt…Tiden går så fort!
Hon avtackar sig dock uppvaktning just på bemärkelsedagen,och reser istället bort tillfälligt. Vi firar hennes födelsedag på Kolmården. Ska bli mysigt så in i vassen såklart.
Det har verkligen gått i hundra  här i snart två veckor sådet ska bli skönt att lämna ranchen för en dag bara slappa.
Det är lekande,badande och jobbande dygnet runt…
Och åh, ja! Förra veckan var underbara E här med sina kids igen! Underbart som vanligt,och jag önskar att hon kunde bygga sig ett hus på mitt ena gärde här utanför så att hon alltid max trettio sekunder bort! Man är så härligt glad och sprallig när man fått en dos av henne =)
Nu börjar det bli frukostdags igen och dagen ska starta på nytt.
Gick upp lite tidigare idag så jag hann röja av det viktigaste. Typ köket och toaletten. Haha! Nu ska vi ut igen!
Ha en underbar fortsatt vecka alla mina människor! Detta ska tydligen bli varmaste veckan på sommaren,så NJUT!
Kommentera

