Sjuk lilltjej…

Prickar på kroppen, svullna ögonoch feber.
Idag sökte jag läkarvård för första gången i hennes liv. Otroligt med tanke på att hon snart fyller 1 år! De andra barnen vart det sjukdom och pencillin  för i stort sett var och varannan månad. Men så gött det vart med lillfisen att det dröjde så länge! (och ja,självklart fick hon den klassiska diagnosen ” det är bara virus”)
Annars då! Jo,vädret är ju som det är. Regn och tråkigt. Ingen har lust till något alls egentligen.
Mellantjejen var hos kompis igår,så då passade vi andra tjejer på att ta en sväng till stan. Blev  shopping i extremt liten skala,där bara det nödvändigaste fick åka med oss hem. Det var så skönt att bara glida omkring lite.
Idag ska mellantjejen till en annan kompis och sova över. Åh,som det har längtats efter detta! Så jättekul de ska ha de små fnittertjejerna!!
Kan meddela att mina rabatter med de omtalade buskarna äntligen är klara! Och de blev precis så fina som jag tänkt mig. Är verkligen så grymt nöjd!
Igår började jag även kratta lite gräs i trädgården. Det är ju hopplöst med detta vädret! Man klipper gräset,sen regnar det så man inte kan klippa på flera dagar. Solen skiner där emellan och gräset sprutar upp ur marken. Man klipper och då känns det bara rufsigt och tufsigt… Den ständiga jakten på den perfekta greenen är en kamp.
Jag älskar verkligen att klippa gräs,men det ska bli skönt att slippa ena delen  av trädgården nu när Mr Robot snart ska få börja jobba hos mig. Han får ta den största delen,så jag lungt kan fokusera på den mindre delen av trädgården. Skönt så!
Helgen är på ingång,och jag hoppas väderexperterna har fel…
Har så mycket att göra!
Nu ska jag leta efter min energi. Konstigt att jag aldrig kan komma ihåg vart jag lagt den.
Kommentera

