Ser´ru!

Idag ställde jag klockan för er skull! Kände att nu, måste jag ta mig tid och blogga. Och lika bra att göra det närman är som piggast på morgonen. Kvällarna är jag väl inte trött på egentligen. Men jag vill inte sitta vid datorn, när jag i stället kan pyssla med annat… ‘
Men nu ska jag ge mig på en uppdatering om de senaste dagarna minsann!
Fredagen förflöt på bra antar jag.Kan inte ens minnas vad vi gjorde, förutom att jag tog en vända och fyllde korgen med skogens guld, så den var väl en alldeles vanlig dag. Minnet ni vet…
Men lördagen! Den kommer vi allt ihåg!
Startade bra gjorde den. Jag och kidsen for till stan och hälsade på lillebror med familj. Vi firade en tredjedel av den familjen som fyllt år, och så spanade vi in deras nya lya. Jättefint radhus må jag säga!
Efter gott käk och go dessert så for vi hemåt igen. Hem till mannen som arbetade hemma denna dagen.
Lilltjejen so voch jag passade på att förbereda mig kvällens partaj. Packade och fixade mig själv en stund, och sedan kom vännen Å och hämtade mig till slut. Iväg for vi till det stora balunset i kanten av värmlands skogar.
Det blev en mycket trevlig tillställning. Även denna med gott käk och go kaka. Det umgicks med en del trevliga människor, och även en del märkliga människor. Framåt natten fick jag även vara med om en extraordinär upplevelse…
Det hände sig som så att en rad människor stod i köket och fyllesnackade så som brukligt är. Och då- det är då det plötsligt händer… Jag blir näsvriden!
En totalt främmande upplevelse för mig, och det är sällan jag blir så förvånad. Anledningen till näsvridningen var att det påstods av en kvinna att jag sprungit efter hennes man. En man i tunn page, toppad av ännu tunnhårigare skalp. Till denna latcho frisyr bar han en Hawaiiskjorta i skrikiga färger utan dess like. Honom skulle jag tydligen jaga. Nja…
Kvinnan dyker i vilket fall som helst, helt utan förvarning på mig. Vrålar ”Han är min- Ser´ru) och vrider om min stackars näsa som fylls av en ömmande smärta.
Så förvånad jag BLEV! En helt ny upplevelse som inte går att jämföra med något annat. Mycket har jag vart med om, men detta tog priset.
Min vän A, som hade festen blev som förbytt i detta läget. Inte ofta skulle hon brusa upp ta en konflikt som hon i detta fallet gjorde. Hon förvandlades till Viveka Seldal i Änglagård och gick på näsvridarkvinnan (som under kvällen fått repliken av en man ”Du var säkert snygg i mellanstadiet” Grym replik!) och skickade ut henne med besked. ”Du är Inte välkommen här”och andra klassiska kommentarer haglade över kvinnan som portades från A:s hem. Det var fint gjort att ta detta försvar!
Haha! Så sjukt det var hela joxet.
Kvällen tog sedan slut några timmar senare, och jag gick och la mig brevid vännen Å på luftmadrassen. Att jag vaknade på morgonen som en banan, och Å väsandes att det ligger en karl med neddragna brallor i vardagsrummet…Den historien tar vi en annan gång.
Mycket trevlig och lyckad fest var det i övrigt. Något utöver det vanliga.
Efter att ha hjälpt A och J att plocka ihop dagen efter, så for vi hemåt igen. Jag kastade mig över gräsklipparen, och hann med framsidan. Med duggregn i ögonen förvisso, men eftersom ryktet gick att det skulle regan hela veckan, så kände jag ett tvång att få det gjort. Nu har dock solen skinit i två dagar… Men piggnade till gjorde jag!
Igår städade jag och mellantjejen iordning ute där vi sopsorterar. Vi eldade, var på återvinningsstationen och pantade burkar. Och på kvällen drog jag iväg och köpte jord och täckbark. Nu kan jag ÄNTLIGEN få klart med mina buskar…när jag hinner.
Men NU ska jag koka saft. Plockade en hink körsbär igår, och denna ska nu tas hand om. Får se om någon dricker den sen… I min familj gillar de mest köpt saft, de tråkmånsarna…
Ha en go vecka mina vänner! Särskilt ni som är iväg på semester nu. Må solen vara med er hela tiden!
Kommentera

