Sicken slö och go dag jag har idag!
Startade med en skön sovmorgon, vilken jag behövde… Sprang på en bok igår när vi var och handlade. ”Varför gråter inte Emma”. Jag började läsa när jag gick och la mig,och sen var jag bara tvungen att läsa ut hela boken. Så fruktansvärd,men så läsvärd. Jag läste, grät och rös några timmar. 
Var skönt att få sova ut idag efter det.
Stortjejens polare kom imorse, och ska stanna tills imorgon kväll.
Mellantjejen blev oväntat hämtad av en kompis förut, så hon får leka av sig denna dag med. Underbart!
Och lilltjejen sover som vanligt…
Veckan har vart toppen hittills. Startade med ett besök på medeltidsvecka i en närliggande kommun i måndags. Jag kanske inte tycker att det är vansinningt roligt att gå där, men stortjejerna älskar det så varför rucka på traditionerna? Mamma var barnvakt åt kidsens kusiner,så vi tog med oss dem också.
Förra året spöregnade det och åskade son tusan när vi var där. Och då gick jag med jättemage i vädret! Så fort ett år går!
Mellanstora barnen åkte lite karuseller, stortjejen spelade och de minsta satt i vagnade och käkade majskrokar. Jag köpte lite vildsvinskorv,så jag vart också en bite nöjd!
Kvällen skulle jag tillbringar med mina May Kay- kollegor på sommarfesten,men det bli inte alltid som man tänkt sig,så jag fick hoppa detta.
I tisdags morse var jag uppe med tuppen minsann. Packade in det nödvändigaste i bilen( och en massa onödigt som vanligt),väckte kidsen och for mot västkusten. Hängde med vännen A, samt hennes son och en annan vän, hela den långa soliga dagen. Det var så jäkla underbart!! Få sitta på stranden och bara vara… Stortjejen plockade snäckor som en tok, och mellantjejen körde slut på A:s vän totalt med sitt pratande, snigelfångande och krabbletande. Haha! 
Jag tog med lite vass hem, så det ska bli spännande att se om det överlever i mitt landskap utan saltvatten och havsvindar. En zinkbalja med sand och sten blir nog bäst skulle jag tro.
Igår var det storstädning i stortjejernas rum. Det rensades i massor,och det står nu ett helt berg med leksaker,böcker och annat på hallen som ska bäras ut till snickarboden. Tänkte vänta med detta tills de ska flytta till nya rum,men jag tänkte om lite där… En fint från morsan skulle man kunna säga, eftersom de inte tänkte på att vi kommer rensa även då. Blir skönt att få bort en massa saker. Jag är en sån människa som älskar förvaring av olika slag. Jag ser förvaringsmöjligheter överallt! Detta är väl bra,men samtidigt så glömmer man bort det som finns undangömt. Men nu åkte stortjejens sista barbiedockor bort… Hon sorterade till och med bort skivor med musik hon inte lyssnar på längre. Åh,vad jag längtar tills deras rum ska inredas på nytt!  
Idag är det kallt och blåsigt på ranchen. Skulle klippa gräset,men inte ens det lockar idag. Tror jag kör trädgårdsarbete i kväll istället. Jag sliter med mina nya rabatter och det ska komma bli ett megastort buskage. Vill så gärna flytta vinbären nu också,men utan grävmaskin är det lite jobbigt.
Nä, dags att ordna till lite mat kanske. Ni som känner mig vet hur jag ställer mig till denna aktivitet…
Kommentera

