Så gött det är!

Vi bara glider runt här hemma. Slappar, ligger i hängmattan, läser böcker, dricker vin i solnedgången, går över ängarna och plockar blommor i fina sommarklänningar… Det var i alla fall vad jag drömde om nån gång. Verkligheten stämde visst inte riktigt.

Känns som man har häcken full hela tiden. Det ska vara med kompisar, det ska skjutsas hit och dit, det ska handlas mat hela tiden, det ska ätas, det ska fikas, det ska sovas över och det ska bråkas och kivas minst varje kvart. Suck! Kan jag bara få sitta ner en liiiiten stund? Det får jag ju emellanåt, men det känns som det har gått i ett dessa två veckor som sommarlovet varat. Nu är i alla fall simskolan slut, och endast några saker i kalendern är bokade framöver. NU ska jag börja slappa!

Efter imorgon… Då ska nämligen jag och barnen ner till Ullared och köra kärringarace. Vi har det som en återkommande sommarlovsaktivitet, så det gick inte att rucka på dessa traditioner i år heller. Ska bli intressant att se hur det är som trebarnsmorsa där i kaoset. Spännande!

Resten av sommaren ska vi ta dagen som den kommer. Göra vad som faller oss in. Otroligt lätt att säga i alla fall! Får se hur det slutar…

Nu ska jag förbereda inför morgondagen, vattna växthus, ta ett varv runt ranchen och kanske en sväng till skogen. Det finns en massa guld därute som jag gärna lägger i stekpannan!

Kommentera

