hm…

Detta vädret tar knäcken på mig snart! Jag, och antagligen många fler, ser snart inget ljus vad gäller detta. Att det var och varannan dag ska vräka ner regn, antingen mullra i kanterna eller braka loss med åska rakt över huvet på oss. Vad gör man? Och så denna makalösa otur vi har med modem som är så känsliga att de kraschar bara vädersnubben (eller kvinnan) säger åska under nyhetssändningen.

Igår var det blå himmel igen. Jag tog tillfället i akt och tvättade som en galning. Hängde ut all tvätt, för att denna morgon få rusa ut och rafsa ihop allting igen. Upp med den tråkiga torkställningen inne, och ha galgar upphängda i hela tvättstugan. Suck!

Vädret påverkar humöret på många sätt, och även det onda min kropp. Fukt och ruggigt=värk och stelhet. Nu får det banne mig skärpa till sig och stabilisera sig snart!

Har vart utan nät till och från under ett par veckor, därav denna frånvaro från bloggen. Men händelselöst har mitt liv inte varit trots detta.

Det har vart kalas var och varannan dag. Våran stortjej fyllde 10 år, och det blev firande av högsta klass såklart! Fattar inte hur stor hon blir…och hur gammal jag blir…

Jag tillbringade en dag hos min bästa jobbarkompis genom tiderna! Har sagt det förr, men fanken till vänskap trots 36 års åldersskillnad! Sen har bästa E varit här med sina tjejer. En underbar dag såklart! Att få ha en sådan kvinna i sitt liv är inte fy skam! Oslagbart helt enkelt! Vardagen har blandats med festligheter, då det även har firats bror, brorsdotter och andra jubilarer. Fredagskvällen tillbringades med bästa tjejgänget och även detta med tanke på födelsedag. Det var som vanligt en kväll av högsta rang där världsproblemen inte löstes denna gång heller…men tusan så mysigt ändå! Jag har så många underbara människor i mitt liv, så ibland undrar man om alla verkligen kan vara sanna. Lyckligt lottad är det minsta man kan säga att jag är.

Denna vecka står som vanligt tusen prylar på schemat. Det ska sys in skolavslutningskläder, planeras för hajk i helgen, även planeras kalas. Det ska också skrivas och lämnas ut massa papper och annat jox. Sen kommer kvällarna tillbringas i min älskade scrap-hörna. Har tre beställningar och det är såå kul! Avkoppling som kommer väl till pass just nu.

Men nu ska jag falla ner i Yeti-bubblesgrottan en stund innan skruttan vaknar och det vankas bus några timmar.

Hoppas regnet avtar och alla får en toppenvecka!

Kram på er mina människor

Kommentera

