Så glad!

Jag fortsätter tjata om vädret…Men det är ju så förbaskat underbart att värmen kom tillbaka till slut! Kändes ju rätt hopplöst där ett tag… Men nu så! Och vi klarade oss rätt bra trots åskan igår. Vi bor på en magisk plats där de riktiga ovädren inte brukar slå till. Pånågot sätt så ser man de svart molnen närma sig, men sen gör de en liten gir och sneddar av. De går längs kanten av mitt hem och driver vidare mot nästa kommun. Nu är dock molnen lagom sotfärgade. Får se om vi har samma tur med regnet som hänger i luften.

Igår rensades det hela dagen. Det togs även ett par promenader. Hela trädgården är förberedd inför att klippas ikväll,så jag hoppas det är hyfsat torrt fortfarande då!

Idag står en sväng på stan på mitt schema. Det ska införskaffas nya prylar till sopsorteringen, ett nytt draperi till dörren. Det  vi har nu börjar ge sig efter alla år av springande genom det. Flugorna har stora öppningar,och de är inte önskvärda här inne. Måste hitta ett nytt alltså. Sen ska det handlas födelsedagspresenter till stortjejen också! Det drar ihop sig…

Stadsbesöket kommer avslutas på sjukhuset, där jag och mannen ska på ett slutmöte. Det första av tre. Ska bli intressant.

Jag undrar om jag ska hänga ut tvätten. Jo,jag gör nog det. Jag ser faktiskt att det kommer blått efter det gråa där uppe. Det ska nog bli väl med det!

Och så längtar jag massor tills imorgon! Då kommer E och hennes kids hit!!! Tjihooooo!

Kommentera

