Det gör inget!

Värmen är på ingång!

Jag gick nyss ett skönt varv i trädgården. Var längesedan man kunde göra det,så här på morgonenoch bara njuta av både luft och temperatur! Med värmen kommer öppen dörr nästan dygnet runt. Flugor dånar fram och surrar när man sjunker ner i soffan på kvällen. Detta brukar resultera i en galen mansom far omkring med flugsmälla och svär. Men det gör inget,så länge det är skönt väder. Dessutomär han rätt underhållande att se på…

Med öppen dörr får man även räkna med en hund och ett par katter som går ut och in hela dagarna, bara för att de kan. Detta medför såklart att golvet blir en aning gräsigt och grusigt. Fast så länge det är torrt, så gör det ingenting!

Ingenting gör egentligen någonting bara vi får ha sol, värme och sommar. Åh,jag är så glad! Nu saknas bara en gammal hederlig damcykel att trampa runt påmed lillskruttan där bak. Har inte använt min gamla cykel på två år och då gjorde jag en sådan vurpa,så jag litar inte längre på dess säkerhet… Nä, en extra ordinär tantcykel skulle sitta fint nu. Leta, leta!

Idag ska vi vara ute hela dagen,jag och lillan. Nu varnades det ju för lite åska,men vi ser positivt och hoppas vi klarar oss från de våta dropparna i alla fall! Det får bli en promenad till bästa grannen och kolla omhon är hemma så man kan få sig en kopp. Gräset ska få torka i lugn och ro så det kan klippas i morgon. Ska nog ta en timmes trimning bara ikväll… Skönt att dela upp jobbet lite.

Kanske ska ta en sväng till stan först…Nä, jag väntar tills imorgon.Måste fixa lite hemlisar till stortjejens födelsedag. Fattar inte att hon redan fyller tio år!!! Vart tog tiden vägen? Kan inte komma ihåg hur det ens var att inte vara mamma…

Nu ska jag röja några garderober innan mini vaknar. Har ju ett par timmar på mig.

Hoppas ni får en toppendag alla mina människor!

Kommentera

