Ny vecka,men vart är energin?

Känner mig rent ut sagt som ett utskitet äpplamos…Överkörd helt enkelt. Att vara pÃ¥ klassfotboll tar pÃ¥ en som förälder med, och det är nästan sÃ¥ jag har träningsvärk idag. Fast jag bara var där.

Helgen har vart toppen i alla fall. Fredagen gick Ã¥t en massa olika ärenden i stan. Massa olika saker uträttades,pÃ¥ ett sÃ¥där jobbigt sätt när man mÃ¥ste ta bilen mellan alla ställen. In ut in ut med alla barnen i flera timmar…SUCK! Sen for vi och storhandlade när mannen kom hem,och pÃ¥ hemvägen kom världens oväder över oss. Åska,hagel och hällregn pÃ¥ varandra. Helt galet. Fcik sitta i bilen en stund när vi väl hade segat oss hem. Strömlösa blev vi,och pizza var ett faktum denna fredagskväll. Inget vidare,dÃ¥ det egentligen bara är mannen som gillar den typ av mat.

I lördags var det sÃ¥ dags för första spadtaget pÃ¥ utbygget. Jag och barnen flydde fältet och for till I och hennes kids. Det blev nÃ¥gra mysiga timmar för bÃ¥de stora och smÃ¥. SÃ¥ skönt! Sen hem och det blev dags för MIG att laga mat denna dag… Var nog andra gÃ¥ngen i Ã¥r… Men gubbarna blev i alla fall mätta, sÃ¥ dÃ¥ fÃ¥r man vara nöjd.

Fixade till oss och for till svägerska med familj. Min bror med familj mötte även upp där,och det blev en trevlig kväll med god mat,tipspromenad och nya smeknamn till oss alla. Underbart!

Söndagen var då fotbollens kaosdag. Det regnade och solen sken om vartannat hela dagen. Av med kläder,och på med kläder hela tiden. Fika en gång i halvtimman,och liten som inte ville sova.

I dag är det tänkt att jag ska sova. Haha!Nu blev det allt fel… Nä, idag är det tänkt att jag ska STÄDA skulle jag ju skriva. Kanske hjärnan förökte finta mig där… Städas ska det göras! Och tvättas… BlÃ¥sten fortsätter,och än sÃ¥ länge är himlen blÃ¥ sÃ¥ lÃ¥ngt jag kan se. Nu fÃ¥ banne mig detta ostadiga väder vara slut snart! Är sÃ¥ trött pÃ¥ det… Vill kunna ta det lungt och vara ute hela dagarna igen. Inte vara rädd för att lillskruttan ska blÃ¥sa iväg mellan ogräset…

HÃ¥ll alla tummar för sol och mojnande vind…

Kommentera

