Vart är sommaren?

Hällregn och nästintill drivis…Börjar tröttna på detta nu. Jag får panik av att fundera på om årets värme redan vart här och nu är över. Det får vi väl verkligen inte hoppas, men lite orolig är jag allt. Gillar inte att våren ska komma och lura oss sådär med sin starka sol och underbara värme…Sen plötsligt så måste man leta fram tjocktröjor och skaljackor och allt det där som tar plats i hallen. Ogilla massor!

Idag har jag och lillskruttan i vart fall vart ute i blåsten. Det var dags för våravslutning för föräldra-/barngruppen och vi besökte ena ledarens gård. Urmysigt med alla djuren! Dessutom fick vi hälsa på Sixten och Elsas familj också (för er som inte hänger med, så är det våra får som kommer från just den gården). Det blev även lite korvgrillning och umgänge med barn som grävde upp rabatter, jagade katter, kastade sten och tultade runt. Mycket trevlig tisdagsförmiddag!

Hade tänkt mig en stund på stan i eftermiddag, men jag orkar bara inte. Lillfisen har vart snorig, sovvägrande och allmänt jäklig de senaste veckorna och det börjar ta ut sig på min energi nu. Känner mig dessutom lite halvfebrig och snorig själv också… Får bli stan en annan dag. Har en massa födelsedagar de kommande veckorna så det behöver handlas presenter i mängder. Kan inte fatta att stortjejen redan fyller tio år! Känner mig lite halvgammal…

All övrig tid rullar på annars med. Vi far fortfarande runt på massa läkarbesök och annat jox. Snart ska i alla fall den mest köriga tiden vara över vad gäller det. Ska bli skönt. Sen är det en massa annat att hålla ordning på med i form av möten och avslutningar som ska klaras av före sommaren. Det är något hela tiden, och däremellan ska gräset klippas. På söndag är det dessutom dags att tillbringa en heldag i fotbollens tecken, då det är dags för den årliga och stora fotbollshelgen i stan. Skojjigt så!

Nu ska jag passa på att meditera lite när lillan väl sover några minuter (som jag hoppas blir till timmar…)

Ha en bra vecka, och måtte solen komma tillbaka snart!

Kommentera

